rychle menu

Statistika

Délka trasy

23 km

Maximální výška 2363 m.n.m.
 Minimální výška 1261 m.n.m.
 Převýšení 1102 m
 Dnes vystoupáno 1156 m
 Stav "Okolo Česka" 465 km
 Celkem vystoupáno 20,087 km

Počet účastníků:  1, Peťánkův týden divů dnes pokračoval po odpočinkovým dnu strávený ve Staré Ľubovni výstup k Velkému Hincovu plesu (původní záměr) Mengusovou dolinou, které se nachází ve výšce 1945 m.n.m. Počasí vynikající, moc mráčků nebylo, škoda že jsem nešel na Rysy, ale to bych musel dříve vstanout. Už od trasy na Popradské pleso se otevírají krásné vyhlídky na štíty hor a v Mengusově dolině pak na Rysy (dokonce i chata jde zahlédnout) i na Vysokú. Jelikož jsem k Hincovu plesu přišel v dobrém čase, cesta pokračovala dále - do Koprovského sedla - samé serpentiny. A v sedle to byl už jen skok na Koprovský štít - něco přes hodinu. Závěr stoupání na štít se už šplhá na kamení - nutné jsou i ruce. Samotný štít není moc velký, ale ty výhledy jsou krásné na všechny strany, zvláště pak do doliny, kde je Velké Hincovo pleso. A pak už zase pomalu dolů - dnes krásný výlet.

Malou a Velkou Studenou dolinou přes Priečne sedloplavení na pltích, Dunajec, PieninySpišský hrad, Slovenský Ráj - Suchá Beláze Starého  Smokovce přes Skalnaté pleso na Velkou Svišťovkupřes chatu Plesnivec na Zelené plesozápadní částí magistrály na Sliezsky dom a Batizovské plesoJánošíkov dvor, Jánošikovy diery

vyberte si ročník

tentokrát parkuji pod Štrbským plese na křižovatce - úspora 5,60 za parkovné - za cenu 2 km - stejně si to šinu úplně jinudy cestičkou

toto je Nové Štrbské pleso, které se nachází na začátku obce - jdu ale druhou stranou, v pozadí Vysoká už od plesa jsou krásné výhledy na Vysokú 2560 m.n.m. (to jen ten nejvyšší zub) - vpravo od Vysoké je vrcholek Genk 2461 m.n.m.

míjím nádraží a tak jdu očuhnout jak vypadá ozubicová výhybka po červené mířím k Popradskému plesu - turistů je dost, ono tudy taky vede cesta na Rysy a na Ostrvou nebo na symbolický cintorín

Popradské pleso - malá zastávka na pivíčko za Popradským plesem vede cesta do sedla Ostrvá (na úseku 1km stoupání přes 700 výškových metrů) pro mě výzva na další tůru

spoustu lidí míří nahoru, je totiž krásný den - toto byla skupina Švýcarů

Mengusova dolina, za rozcestníkem už byl klid

pohled na cestu a na rozcestník, ze kterého se vyráží na Rysy

nevím, proč se mi ten vrcholek líbil v jednom místě jsem zahlédl i chatu pod Rysy - hezký detail

vlevo vrcholek Satanu cesta stoupá již rychleji

jo tak tam jsem před chvílí taky byl

pohled do Mengusovy doliny

tak a k plesu je to jenom skok, je tu konec doliny, tak kudy povede další cesta? Pro znázornění - vlevo ten nejvyšší bod je Koprovský štít, hmm ještě kudy povede cesta Velké Hincovo pleso, někteří se už válejí v trávě a odpočívají, na vrcholek štítu je to 1:15 podle mapy

hezký to tu je, zvláště když je pěkné počasí bez mlhy cestou do sedla můžete vidět i Malé Hincovo pleso

a ještě jednou Malé Hincovo pleso a taky Velké Hincovo pleso

ten nejvyšší štít vlevo je Mengusovský 2431 m.n.m a to už jsem v Koprovském sedle v čase 0:39 minut - tj o 6 minut dříve než je norma, sakriš já su dobrej :D vlevo Koprovský štít

výhledy na pleso ještě že mám malý stativ, takže já a za mnou Mengusovský štít

krásný pohled na vrchol Vysoké

Velké Hincovo pleso z výšky - vlevo se objevuje i silueta vrcholku Rysy po zdolání prvního kopečku se objevuje další - trochu šplhání mě nemine

vrcholky zprava - Končistá, Vysoká, Rysy a už jsem nahoře - pohled na Západní Tatry

na Kriváni bylo zrovna mlhavo vrcholek byl obsypán - snad se tam i já dostanu

někteří dolů,někteří nahoru i mě se to povedlo a u posledního kamene se značkou jsem se nechal zvěčnit

a pak už kochání po okolí polské vrcholy Tater

pohled na západní část - Vysoká, Rysy, vlevo pak Mengusovský štít, Lomnický štít byl právě v místě, kde je turista v červeném :D vrcholek štítu je obsypán, ale nemyslete si, moc místa tam není, pár šutříků a pak jen sráz dolů

vrchol Swinica 2301 m, to pleso je již na polské straně pohled zpět do Mengusovy doliny, vpravo vrchol Satan

Popradské pleso trasa z Popradského plesa na Ostrvou

vrcholek Vysoké a turisti se dívají do Hlinské doliny, ta špička uprostřed je Kriváň - ten je tak křivý, že nejde přehlédnout

tak ještě pár fotek na závěr, tentokrát i s Lomnickým štítem a když byli ochotní fotografové tak i já sám osobně a šplhám dolů

trošku se nám to klikatí, viďte loučím se s velikány, bylo to fajn

a závěrečný pohled do doliny a pak už jen dolů na Popradské pleso na občerstvení a zpět na Štrbské