rychle menu

Statistika

Délka trasy

21 km

Maximální výška 1626 m n.m.
 Minimální výška 767 m n.m.
 Převýšení 859 m
 Dnes vystoupáno 1043 m
 Stav "Týden divů" 68 km
 Celkem vystoupáno 3,751 km

Počet účastníků:  2, dnešní trasa nás zavedla do východní části Vysokých Tater a na kraj Beliánských Tater. Start byl v Tatranské Kotlině (je zde Beliánská jeskyně) a trasa vedla po zelené až k chatě Plesnivec (1290 m.n.m.), nad ní se tyčil vrchol Skalné vrála - nádherné panoráma. Po pauze (samozřejmě pivíčko a borovička nemohla chybět) jdeme dále po zelené směr Zelené pleso a míjíme vrchol Rakúska poľana a také se nám otevřely pohledy na Vysoké Tatry - na Lomnický štít, Kežmarský štít, Kolový štít, Jahňačí štít. Počasí se začíná kazit a v sedle  Biely potok je již mlhavo a drobně prší. K chatě je to 30 minut - naštěstí déšť ustává a my se můžeme v klidu posilnit na chatě Pri Zelenom plese občerstvit (borovička a černý Šariš samozřejmě nesmí chybět) doplnit energii a pak se vydat po žluté k autobusové zastávce.  Tato část Tater je nádherná, já se zde určitě vrátím, neboť mě láká výstup na Jahňačí štít a také výšlap od chaty na Velkou Svišťovku

Ceny: zubačka St. Smokovec-Hrebienok 6 € ( zpáteční 7 €), pivo na chatách Teryho, Zbojnická, Zámkovského 2,40€, na Sliezskom dome 1,60 €, lanovka Tatr. Lomnica - Skalnaté pleso (dolů) 10 €, vlak Tatr. Lomnica - St. Smokovec 0,64 €, plavba pltě 9 €, půjčovné kolo 4 €, vstupné Spišský hrad 5 €, vstupné Slovenský Ráj 1,50 €, borovička na chatách 1,50 -1,60 €, parkovné v Tatrách - 5,60 € (celodenní - platí na celé území Tater), u nádraží ve St. Smokovci parkovné za 5 €, vlak Vyšné Hágy - St. Smokovec 0,64 €, parkovné hotel Diery 2 €, ubytování ve Vrbově - 7 €, pivo ve Vrbově 0,90 €, borovička ve Vrbově 0,50 €, Natural 95 - 1,47 €

Malou a Velkou Studenou dolinou přes Priečne sedloplavení na pltích, Dunajec, PieninySpišský hrad, Slovenský Ráj - Suchá Beláze Starého  Smokovce přes Skalnaté pleso na Velkou Svišťovkupřes chatu Plesnivec na Zelené plesozápadní částí magistrály na Sliezsky dom a Batizovské plesoJánošíkov dvor, Jánošikovy diery

vyberte si ročník

start v Tatranské Kotlině

v lese se pracovalo pořád

trasa pak vedla lesem a tak pár fotek z naší květeny

mezi stromy jsme zahlédli chatu - hurá, bude borovička

již jsme pod chatou, ale ještě nevidíme co nás čeká při obratu

zajímavé šišky  malé zátiší - šišky s vrcholem Skalné vrála

a pokračujeme dále a stále je na co koukat

a pohled na Rakúskú poľanu vpravo

vlevo Kežmarský štít a vlevo Lomnický štít  počasí se začíná měnit, tak rychle vše vyfotit, co kdyby ....

a opravdu, než dojdeme do sedla, je tu mlha a začíná dešťová přeháňka  i když trochu prší, fotit nepřestanu - Biele pleso

je po dešti  hurááááá, jsme na další chatě, a bude .... víte to? (jako obvykle)

a ani není třeba cizojazyčné názvy a každej tomu rozumí  v pozadí vrchol Velká Svišťovka - tam jsme byli včera

malý vodopád

ještě koukneme na chatu a Jahňačí štít a míříme dolů

pár mráčků

a podél Zeleného potoku dolů do našeho cíle

pak už stačilo vyčkat na autobus a dopravit se zpět do Tatranské Kotliny