rychle menu

Minimální výška
 Převýšení
 Dnes vystoupáno

Počet účastníků:  4 :    počasí různorodé, tak jak to bývá při delších výletech, v neděli opět krásný slunný den bez mráčku. Tak i letos jsme se domluvili na společném výletě, i když vzdálenosti od nás jsou hrozivá )( jen si to představte vzdálenost Opava-Chodov u KV) Za cíl jsem zvolil oblast, ve které jsem dosud nebyl - české Švýcarsko a okolí a musím říct, že jsem zvolil velice vhodně - nádherná oblast pro turistiku. Naše putování začalo již v pátek, kdy jsme navštívili mimo program švýcarska hrad Loket - mimochodem nejkrásnější prezentace útrpného práva, zámek v Sokolově. Odpoledne pak následoval do centra našeho výletu - obec Jetřichovice. Nocleh tentokráte zajišťoval Petr chodovský.  A jaké bylo, stačí se podívat do záložky ATC, která vzniká právě. Na sobotní program byl zvolen výstup na Pravčickou bránu z obce Mezní Louky (nejméně náročný i když delší), pak do Divoké soutěsky na plavbu po pramicích a zpět do Mezní Louky. Trasa měla zhruba 17 km a kupodivu všichni jí zvládli bez většího remcání. (Kuřáci - ti budou remcat vždycky). Na neděli jsem přichystal ranní výstup na Mariinu skálu - symbol českého Švýcarska a pak přesun do Německa do pevnosti Kónigstein. No a to bylo vše, těch fotografií je původně přes 600, uvádím zde jen těch 240 nejzajímavějších i když výběr byl značně těžký tentokráte. Z hradu Loket i s pevnosti Konigstein si můžete prohlídnout samostatné reportáže v sekci Hrady, zámky

náměstí v Lokti n. Ohří  cestička k hradu - osvětlení taky tomu odpovídá

hrad Loket je krásný, bez průvodce si můžeme chodit po hradě a všude šmejdit

na hradě mají expozici porcelánu - mají zde hezké kousky

ve sklepení věže přebýval dobrý dráček mráček, byl bohat dosti, drobných se tam válelo taky dosti  výhled z věže na okolí fakt bezva

zde se chystala jedna svatba - vytírala se zde podlaha, ale mokrám hadrem jsme nedostali

ještě původní freska na zdi

tato část hradu se stále opravuje, inu, rychlost záleží na množství volných financí, tak jak to už bývá

pod hradem se konají různé koncerty - pokud sledujete i TV, byl záznam Lucie pod hradem  pak nastává expozice "Útrpné právo!

nejkrásnější expozice - ozvučeno, osvětleno a v každé "kobce" něco jiného, všimněte si třeba zde i malého potkava vpravo dole  převozník odsouzených, kára byla otevřena, aby lid již mohl linčovat a házet třeba na ně vajíčka, rajčata apod

v další kobce ukázka, jak se nalévalo rozžhavené olovo do úst - vypadá to moc hezky, když to není foceno s bleskem, že jo?  další kobka - vložen do klády a jaký byl jeho osud nevíme, i v dnešní době by se toto hodilo jako trest

v další kobce na nás ukazuje "Strakakal" - střapatý mužíček, který drží v jedné ruce knihu a ve druhé hřeben. Chodí po hradě a vyhledává rozcuchané návštěvníky, zvláště děti.Najde-li takové rozcuchané děti, udeří je knihou do zad a hřebenem je učeše. Podle pověsti proto, aby všichni dbali upraveného vzhledu.  podzemí hradu, kde je expozice, pak sestupujeme ještě dolů po úzkých schodech

je k vidění i mučící nástroje např. nůž na jazyk, nůž na řemeny kůže - a kdo nevěří ať tam běží  cestou ještě jedny příkré schody a jsme venku

na náměstí si dáváme v pekárně mňamku a míříme se podívat na městské hradby  a pak ještě na celkový pohled hradu a míříme do Sokolova

na náměstí  v Sokolově  zámeček se nachází nedaleko náměstí, je v něm umístěna muzejní expozice - zámek totiž vyhořel a tak se nic nedochovalo

expozice se týká oblasti Sokolova, tj většinou o hornictví apod, je tu určitě co ke shlédnutí

celkový pohled na opravený zámeček. Pak už následuje přesun do Jetřichovic

a po ubytování jdeme na prohlídku okolí - vdáli vidíme Mariinu skálu  z campu do obce vede cestička okolo skal

malá procházka po vesnici - takových domečků je tam více, jediné, co mi trošku vadí, jsou elektrické dráty, ale podle informací se příští rok mají dávat již do země, takže nerušené malebné výhledy nás čekají

a pak mizíme na koštování Březnáka. A to byl konec dne