rychle menu

Délka trasy

15 km

Maximální výška 400 m.n.m
 Minimální výška 125 m.n.m.
 Převýšení 275 m
 Dnes vystoupáno 385 m

Počet účastníků:  4 :    počasí různorodé, tak jak to bývá při delších výletech, v neděli opět krásný slunný den bez mráčku. Tak i letos jsme se domluvili na společném výletě, i když vzdálenosti od nás jsou hrozivá )( jen si to představte vzdálenost Opava-Chodov u KV) Za cíl jsem zvolil oblast, ve které jsem dosud nebyl - české Švýcarsko a okolí a musím říct, že jsem zvolil velice vhodně - nádherná oblast pro turistiku. Naše putování začalo již v pátek, kdy jsme navštívili mimo program švýcarska hrad Loket - mimochodem nejkrásnější prezentace útrpného práva, zámek v Sokolově. Odpoledne pak následoval do centra našeho výletu - obec Jetřichovice. Nocleh tentokráte zajišťoval Petr chodovský.  A jaké bylo, stačí se podívat do záložky ATC, která vzniká právě. Na sobotní program byl zvolen výstup na Pravčickou bránu z obce Mezní Louky (nejméně náročný i když delší), pak do Divoké soutěsky na plavbu po pramicích a zpět do Mezní Louky. Trasa měla zhruba 15 km a kupodivu všichni jí zvládli bez většího remcání. (Kuřáci - ti budou remcat vždycky). Na neděli jsem přichystal ranní výstup na Mariinu skálu - symbol českého Švýcarska a pak přesun do Německa do pevnosti Kónigstein. No a to bylo vše, těch fotografií je původně přes 600, uvádím zde jen těch 240 nejzajímavějších i když výběr byl značně těžký tentokráte. Z hradu Loket i s pevnosti Konigstein si můžete prohlídnout samostatné reportáže v sekci Hrady, zámky

vstup Pravčičská brána v roce 2008 Kč 75,- vstup do soutěsek Kč 20,- plavba Edmuntovou soutěskou Kč 50,-

Sobotní ráno po snídani nabíráme kurz Mezní Louka - ostatní šli nakupovat proviant a já fotil nějaký sraz veteránů, co projížděl okolo. Jirka tvrdil, že v jednom seděl i V. Hron, ale nevím ...  Mezní Louka - jak je vidět, velká turistická křižovatka všemi směry

a začátek trasy, Petr nedal, že se musí vyfotit u tabule a tak pózoval trošku jdemeeeeeeeee  a frrrrrrrrr ještě jeden veterán

a kousek již dvě malé kuřátka  cesta vypadá hezky, taková jiné než jsme zvyklí na našich horách

občas schody  občas skály vpravo

nad námi  no kam se hrabe Adršpach

houby rostou, já jsem stejně našel houby - mňam, bude polívka

já paparazzi zachytil zamyšleného Petra, na co myslel? To se mi nepodařilo ale zjistit

hej hou hej hou, tři trpaslíci jdou ....

Petr fotí taky dosti zuřivě, a když na jeho snímcích uvidíte mlhu, tak to není mlha, ale cigaretový kouř - když v báru houstne dým

krásná vyhlídka

Petr do schodů už funí

první kontakt s Pravčickou branou, fotím proti slunci, takže nic moc, počkám až se budeme vracet

zámeček Sokolí hnízdo - budí dojem, že je přilepen na skále (a když půjdete na WC tak se o tom taky přesvědčíte) "pan ministr" něco podepisoval - jen aby to nebyl smlouva s U..

vyhlídka číslo 2 - focena z vyhlídky číslo jedna

pohled na bránu z vyhlídky č. 2

kdyby nebylo těch slunečníků, tak by to vypadalo hezky  takové hladké kameny tam jsou

z vyhlídky jde vidět ojedinělý zub

jedno hezké panorámatum

Petr a Jirka byli na vedlejší plošině a tak jsem je zvěčnil

takhle se jde na vyhlídku

vstup na Pravčickou bránu vede tunelem - skalní tunel bude ještě jednou cestou na Tři prameny odbočujeme krátce k jeskyni českých bratří - na mapě tuto odbočku ale nenajdete

dolů se jde hůře,  tak jako obvykle, prcháme pryč z toho přelidněného úseku, na další úsek od Tří pramenů už jdeme zase solo. v obci Mezná si dáváme malé občerstvení a prudce klesáme do soutěsek - a nezapomeňte, že je tu výběrčí, takže za vstup se již platí tak jako např. v NP v Polsku

máme štěstí, čekají na nás už poslední dva spoje, no snad tam bude místo  zhruba půl kilometru okolo říčky Kamenice, pozor ať si nepoplete směr - je rozdíl jít do Tiché soutěsky nebo do Divoké soutěsky - každá má jiný cíl

čekáme na převoz

a vdáli se objevila malá pramička, snad nás vezme a vzala ... a zadarmo ... máme totiž kupony z cestovatelské knihy a tak během dvojjazyčné plavbě nás kapitán seznamuje s okolím

a ani jsme se nenadáli, byli jsme v cíli plavby kde je jezírko štěstí

pak už 1,5 kilometru podél říčky

v jednom výklenku to vypadalo na hlavu démona

a pak posledních 1 km k parkoviště a výlet je u konce. Tak honem, půjdeme na večeři do Jetřichovic, tentokráte volíme restauraci Dřevák. Příjemná obsluha, rychlá obsluha a nakonec dostáváme k účtu i pohlednici restaurace. Inu reklama je reklama. Tak když budu mít cestu, vím kam zajít a pak už byl konec dne a slunce si pohrálo s barvami