rychle menu

Dnes vystoupáno 190 m
 Stav "Týden divů" 76 km
 Celkem vystoupáno 2,591 km

Počet účastníků:  3 :    další den tohoto týdenního putování, tentokráte na známou trasu ve Slovenském ráji - Prielom Hornádu, jedná se o průchod okolo řeky Hornádu od Smižan až k autocampu Podlesok. Trasa zabere cca  5 hodin, my jsme zvolili začátek v obci Smižany, kde jsme dojeli SAD a poté jsme se blížili k místu našeho ubytování. Má to své výhody - nejste vázáni časem a je jedno, jak rychle budete postupovat, autobus nás svezl po okolních obcí, přes romské osady, tuto trasu mohu jen doporučit a jít opačný směr,  a to od Čingova směr Podlesok. Autobus odjížděl v 9.00 a stál zhruba 0,80

Malou a Velkou Studenou dolinou přes Priečne sedloplavení na pltích, Dunajec, Pieninyze Starého  Smokovce přes Skalnaté pleso na Velkou Svišťovkupřes chatu Plesnivec na Zelené plesozápadní částí magistrály na Sliezsky dom a Batizovské plesoJánošíkov dvor, Jánošikovy diery

vyberte si ročník

začátek trasy zajímavý není, po Čingov se vlastně nic neděje

kostel sv. Ignáce z Loyoly z roku 1673 v Malenovicích

obec Čingov, škoda, že tu SAD nejezdí a z vlaku je to poměrně daleko. Rozhodně tu stojí zastavit se na pivíčko a něco k snědku  a pak vstupujeme do samého Prielomu - u budky jsme poučení o trase a na záludnost trati, kdy u jednoho rozcestníku musíme jít krátce po jiné barvě, ostatní sice poslouchají, ale stejně si šli kam chtěli

míjíme i Mariinu vyhlídku, asi nejznámější místo Slovenského ráje, my ale pokračuje dále podél řeky

a toto je ten kritický rozcestník, pokud se dáte vlevo, dojdete na Kláštorisko, cesta lesem, nezajímavá, vpravo vede ta správná trasa a tak kvůli nedočkavcům se musíme vracet

a první stupačky  z opačného směru jdou proti nám anglicky hovořící turisté

další stupačky - Pri jeskyni

no trošku se jen musí člověk zaklonit, ale jinak dobrý

no jsou ty zajímavé části, kdyby to náhodou nevyšlo, tak pod námi teče řeka a je léto

a další člen výpravy - nikdo do vody nespadl

zatímco jsem fotil na břehu řeky, okolo šel Leoš, jojo paparazzi to jsou prevíti

na trase jsou nejen železné stupačky, ale i dřevěné  jeden z mnoha mostů

bylo vidět, jak se znečištují řeky, odpad se zachytil u spadlého stromu, no taky by to měl někdo vybrat, když už se platí vstup  hezký most, tady zkouším i hojdačky

stupačky Tobogán

blížíme se k Zelené hoře a k posledním stupačkám

zde je také malý převis, ale v pohodě se to dá zvládnout, zřejmě nejnáročnější část  a pak cestou necestou přes pole do Hrabušic

malé ohlédnutí  a hodně vdáli Vysoké Tatry, den se povedl a na tu dnešní tůru jsem se těšil nejvíce - večer zakončen - šak víte čím, pivíčkem