rychle menu

Statistika

Délka trasy

13 km

Maximální výška 822 m.n.m.
 Minimální výška 383 m.n.m.
 Převýšení 439 m
 Dnes vystoupáno 1070 m

Počet účastníků: 2

Dnes je poslední den na Slovensku - po závěrečné návštěvě Vrútek, snídaně apod míříme do Súlova, sice bez mapy, ale to nám moc nevadí. Okolo Žiliny je čilý stavební ruch - staví dálnici, pokračujeme dále směr Bratislava a za Bytčou je odbočka na Súlov, dostáváme se do hor, do krásného zákoutí, určitě to stojí za výlet, já se tam určitě vrátím také, súlovský hrad jsme z časových důvodů vynechali. A tak naše putování začíná v obci Súlov u obecního úřadu, který slouží i jako infocentrum a prodej suvenýrů (TZ mají také)

před OÚ mají pro děti skluzavku, hezkou  a tak jako většina obcí zdobí nějaká kašna či něco moderního, zde je stará hasičská pumpa. Po nákupu suvenýrů vyrážíme po žluté do sedla Patúch

okolo cesty je spousta petrklíčů, opravdu hodně a stačí si jen vybrat, který trs se hodí k focení

sedlo Patúch (621 m.n.m), zde končí pohodová cesta, dále bude jen stoupání

je krásný den, sluníčko svítí  stoupáme kolem skal, ještě že to nespadlo na mě

jsme na prvním vrcholu 813 m.n.m. na trase 1 km  na vrcholcích je cestička úzká, vede kolem skal, ale je bezpečná, bez problému

ještě se nestačil otevřít, a to jich tam bylo požehnaně, to se jinde neuvidí  pohled vlevo - obec Súlov, v pozadí i vrcholek Bradla - údajně je tam nejtěžší horolezecká trasa, kde prý trénovali i němečtí vojáci

pohled vpravo - Lietavský hrad, ale tam jsme přece už letos byli o velikonocích?  pohledy po trase jsou krásné, škoda že ta tras vede z kopce do kopce, taková "hojdačka"

i dolů se dívám, závratí netrpím

a ještě jeden pohled na Súlov

při každém výstupu již očekáváme ten vrchol nejvyšší - Pyskatú Kaču, ale ještě není

a jsme tu - Pyskatá Kača nás přivítala přívětivě, byli zde i dva turisté, s nimiž se dáváme do řeči a právě od nich mám info o Bradlech

máme čas na svačinu na sušení trika a malého opalování, přitom koukáme po krajině  pohled na Kaču i s vrcholovou knihou - a kdo do ní nahlédl, určitě zjistil, že i časopis Treking tam má svou vizitku a dokonce dle zpráv z netu tam pořádají další výstup 31.5.-1.6.2008

pak už sestupujeme dolů, ale pozor je třeba dávat pozor na značení, jednou jsme se přehlídli a šli jsme slepou uličkou, naštěstí to byla zacházka asi 70 metrů

díky tomu, že ještě není listí na stromech se můžeme kochat skálami, a tak mě napadá, že si zde zajedeme i v zimě

a v sedle se dáváme zpět do obce - dochází voda a na další část přes súlovský hrad by nám moc nezbylo a také čas rychle utíká, čeká nás ještě 133 km cesta domů

sluníčko si hraje se skálami a tak se kocháme a kocháme  a toto je ten nejvyšší vrcholek - Pyskatá Kača neboli Kečka

tak ještě jeden pohled na dnešní trasu a už jsme v obci, dáváme si alofok a jedeme domů. A tak se těšíme opět k nám, domů