rychle menu

Datum : 9.-15.6.2007
 Název do kraje krále Ludwiga II.
 Lokalita

Minimální výška
 Převýšení
 Dnes vystoupáno

Počet účastníků 2 - cílem bylo navštívit místa, kde postavil svá kouzelná sídla král Ludvík II. a navštívit jeho okolí, také nějaký ten sportovní výkon - výšlap na nejbližší vrcholy a projet se na kole okolo alpských jezer. Shrnuto - celý plán se povedl a těch pár dní strávených pod pohádkovým hradem Neuschwansteinu byl nádherný, Kromě zmíněného hradu jsme navštívili nedaleký zámek Hohenschwangau a také malebný zámeček Linderhof, prošli jsme okolo jezera AlpSee. Na kole jsem navštívili kouzelné městečko Fussen, dále pak okolo Weissensee ke zříceninám hradu Eisenberg a HoheFreyburg. Zdolali jsem i vrchol Branderschrofen (1880 m.n.m. - ovšem jen pro silné nátury)  Celkově jsme nachodili 62 km, a ujeli 46 km. A také nesmím zapomenout na skvělý relax v termálních lázních ve Schwangau - opravdu mohu doporučit. Ve třech dílech přináším stručné komentáře a jen malý zlomek fotografií, více včetně videí je k vidění na DVD, které vydávám. Svou cestu začínáme na hradě Český Šternberk a prohlídku v Tachově

noční "pokladna" na hrad - zde si musíte koupit lístek, dostanete ho s číslem skupiny a pak už jen čekat ve frontě u hradu, můžete si zde objednat i audioprůvodce v češtině

další den ten nejdůležitější program - návštěva samotného hradu  focení interiéru je samozřejmě zakázána

než přijdeme na řadu ještě fotím nádvoří - a opak na prohlídku ovšem nezapomenout vyzvednout českého průvodce  naštěstí v naší skupině byla skupina Francouzů, kteří chtěli fotit veřejně, ochranka šla po nich a mě se povedlo nenápadně udělat pár fotek s foťákem na břichu, takže omluvte případný jiný sklon

z celé prohlídky

z celé prohlídky se mi nejvíce líbil královský trůn, místo, kde byl král Ludwig zatčen a odveden  král Ludwig II osobně - za podivných okolností byl zbaven svéprávnosti, na hradu zatčen a zanedlouho poté utonul za podivných okolností na svém dalším zámečku ve svých 41 letech

malá maketa hradu  během prohlídky se nám vyčasilo tak zkoušíme další trasu a další výhledy

cestička na náš oblíbený vrchol Tebelberg, značení je chabé, u nás zlaté značení  je to značné převýšení - skoro 800 metrů na 5 km

tentokráte pod lanovkou malá pauza na focení

zde míjíme několik vojáku místní armády, mají toho dost, zřejmě jsou na několikadenním pochodu, vypadali celkem vyčerpáni

okolní hory  další z chat - výhoda je, že u vodního korýtka jsou i pomůcky pro očištění obuvi, neboť bláta je všude dost

pak okolo kostela

zpět do našeho stanoviště  další den je trochu jiný - půjčujeme si kola a vydáváme se na nedaleké hradní zříceniny - cesta vede okolo termálek

cyklostezka na Fussen

okolo vodní elektrárny  u infocentra ve Fussenu mají zajímavost - tančící kameny, horní díly se točily kolem své osy

Ajc, cvaj policaj, draj fír brigadýr

procházíme městečkem (i když jsme nakole) neboť jdeme pěší zónou  mají zde i malý zámek, který je mimo program

některé balkony jsou malované

celkový pohled na nádvoří  na vedlejší kostel

v zámecké zahradě zřejmě pozůstatky hradu  malá fontánka - kdo chce umejt nohy?

a jedeme podél jezera, voda je čistá, že i ryby vidíme

malebné zákoutí

dostáváme se do vesničky Speiden s malebným kostelíčkem

za obcí Eisenberg jsou dvě zříceniny hradu - toto je Eisenberg  zajímavostí, že oba hrady nikdo nedobyl, během selským bouří je vypálili samotní majitelé, aby se jim nedostaly do rukou

tehdy musely být nádherné

a také HohenFreynberg

u horské chaty je i kozénka - a pokud tu budete a bude vás obsluhovat blondýna postarší - je to Češka - odhalila mě snadno, protože nebyla gulašzupe musel jsem vybral jinou a to jsem nezvládal, neboť jsem se německy nikdy neučil, v překladu to byla hovězí polívka s játrovými knedlíčkama