rychle menu

Statistika

Délka trasy

62 km
 Maximální výška 247 m.n.m.
 Minimální výška 534 m.n.m.
 Převýšení 287 m
 Dnes vystoupáno 1331 m
 Stav "Okolo Česka IV." 2210 km
 Celkem vystoupáno 80,343 km

Počet účastníků: 5, a je tu další ročník skvělého pochodu Rakovnickem, těšil jsem se na něj celý rok, cesta do Rakovníku byla skoro bez problému, v Ostravě přijel vlak z Polska, co měl nezvykle 14 vagonů a byl dlouhý jak 14dní před výplatou, taky jsme nabrali 40 minut sekeru, ale původní rychlík na Plzeň jsme stihnul akorát, z Berouna jako vždy výluka - byla to poslední část trasy, tak to bylo celkem bezpředmětné. Páteční večer byl ve znamení setkání s přáteli, posezení a vyslechnutí doplňkového programu - přednášky fyzioterapeuta, ultraběžkyně a také nadšenému cyklisty Aleše Zavorala, který zdolal závod NorthCup4000 za 11 dnů a pár hodin kdy trasa měřila 4350km. Sobotní pochod byl vlastně bezproblémový, na trati se skoro nic nestalo (pár puchýřů, které pak vedly k ukončení pochodu v Pustovětech) Mě se to vyhnulo i když s odstupem času se mi přihodila taky jedna tragická věc - zjistil jsem doma, že se mi rozlepuje podrážka a tak jsou teď na reklamaci. Ale byl jsem připraven i na tuto možnost, v batohu se vždy něco najde. A co říci o tomto pochodu? Skvěle zorganizovaný pochod ve všech směrech, fajn lidé, kteří jsou vlastně na stejné vlně, skvělé občerstvovačky (v soutěži, která byla nejlepší se všechny umístnili na 1. místě) No a já si příští rok zkusím tu nejdelší (pokud jí nenatáhnout o pár kilásků). On nám ten Petr už trochu začíná Olafovatět - jeho letošní vodopády na Čůračkách neměly chybu a kam se hrabou Janošikovy Diery. Tak zase za rok přátelé, termín jsem si už zablokoval

cestou do Rakovníka - hrad Křivokláít ato jsem již  na náměstí v Rakovníku, moje cesta vede tradičně do Íčka pro místní razítka do vanderbúku

místo zítřejšího startu, dnes ani noha, za to zítra ....

mířím si na ubytování do Ludmily dnes je na programu opět přednáškový večer - těším se zejména na Aleša Zavorala a jeho povídání o jeho závodě NorthCup4000 (pozn. 2 místo 4350km za D 11 / H 18 / M 31) doporučuji jeho report zde https://beranyduc.blogspot.com/

v restauraci U Šeby už vládne čilý ruch, výdej triček, taky jsem si jedno objednal i s tunelem

za studena chmelený Bakalář a potkávám tu mé loňské spoluturisty, Petru a Radka - ti jdou ale letos stovku

přednáškový večer začíná, nejdříve fyzioterapeut Radek Soukup došlo i na fyzické ukázky na stole - nebojte, nebude to kankán

zkuste si udělat hluboký dřep tak, aby chodidla zůstala na podložce - tak jednoduché to není a já to raději nezkoušel, kdo by mě pak zvedal pak byla přednáška ultra běžkyně Kateřiny Kašparové a na závěr Aleš Zavoral o svém závodě NorthCupu, všechny byly zajímavé

a pak už je čas odpočívat, ráno v 5:30 na náměstí před kostelem

ráno na startu plno lidí a to už stovkaři odstartovali v 5.00

kontrolní lístek popis trasy a můžeme vyrazit

letos se nám vrátila Petra z rodičovských povinností a i Miloš se rozhodl zkusit a taky Jirka s Michalem coby další členové výpravy

v 6:00 start kolistů a v 6:01 start pěšáků, zase jsem mezi posledníma už na startu i letos se starala o bezpečný přechod městská policie

cestou na K1 probíhala v pohodě, sluníčko nesvítilo a zase jsme museli pro kontrolní nálepku až nahoru

dopoledne vládne zataženo, to je dobře i na divočáka jsme narazili také - naštěstí za plotem

K2 na Krakovci - milá a usměvavá kontrola

hrad Krakovec, co jdou 40km trasu, tak tu mají start

letos jsem se stavil i za Janem Husem (je vzadu za hradem) nastává údolím potůčku Javornice, jen co to párkrát přelezeme, tak budeme na další kontrole (tedy skoro)

hmm ještě pár ročníků a pak se to rozpadne a my budeme skákat přes potok i letos nás neminula menší odbočka na Čertouchův piliř (no ten šešup to je něco pro kolena)

a na obloze se mraky rozpouštějí - bude hic

skoro naposledy přes Javornici už se těším na kontrolu - ani nevím, že fotím, bude pivíčko (nealko)

po další kontrole jdeme přes Berounku a čeká nás nový úsek kolem malého potůčku na vodopády na Čůračkách - no tam to klouzalo dosti, zde jsme ztratili dost času

pak přes kopec údolím až ke Skryjským jezírkům - no nijak mě nenadchly, asi že bylo poměrně málo vody

pak už do kopce do dalšího kontrolního stanoviště - ve Skryjích, doplnil jsem mnoho tekutin a také i minerálů obec slavila významné výročí svého založení, někteří se pustili do tance, nevěříte? tak se podívejte na video zde  no 46.kilometr a do cíle už jen 25km, že mají dost energie ? (a taky puchýřů)

hrad Týřov jdeme i kolem trilobita

most přes Berounku a Týřovské skály jdeme podél řeky, vodáci se také činíli a jak umí zpívat (být to o oktávu více a o kilometr dále, bylo by to na výbornou)

naši zpěváci a pak už se toho moc nestalo - kopec na Křiniště s přestávkami, puchýře (ne moje)  zpomalení tempa a předčasné ukončení pochodu na 62.km - no jo, to se tančí a pak .... a protože jsme kolektiv, ukončili jsme to všichni. Ještě že má Petr tak šikovnou sestřenici co mě vzala do Rakovníka a ostatní si zavolali další auto, všichni bychom se tam nevešli.

a já v cíli, nechybělo doplnění těch správných tekutin, popovídání si a ukončení pochodu. A já jen tak z hecu slíbil, že si dám příští rok celou 100, když budu mít to životní jubileum - příští rok to bude rok bláznovin, tak jednu už jsem si vymyslel a doma mě čekalo focení všech triček z 5 ročníků (ještě pár ročníků a nepomůže i dlouhý žebřík), nejcennější je to modré - musel jsem ho svléknout z pořadatele Petra (udělal to sám a dobrovolně) aby mě vyhověl a já mu i s tímto odstupem času určitě děkuji pořád v duchu, je to sbírka všech tričkových ročníků, která bude jednou moc cenná - příští rok by mohla být oranžová nebo žlutá, aby to bylo pestřejší