rychle menu

Statistika

Délka trasy

38 km
 Maximální výška 435 m n.m.
 Minimální výška 268 m n.m
 Převýšení 167 m
 Dnes vystoupáno 655 m
 Stav "Okolo Česka IV." 830 km
 Celkem vystoupáno 34,405 km

Počet účastníků: 2, konečně se mi povedlo zúčastnit se pochodu Všechny cesty vedou do Mšena, který je zasazen do Máchova kraje i na Kokořínsko. Zázemí jsme našli ve škole ve vesničce Okna a podnikli výlet do okolí.  Trasa, kterou jsme si mohli sami zvolit vedla Doksy - Břehyňský rybník - Strážov - Malá Buková - Velká Buková - Ralsko - Zlatý vrch - Bezděz - Okna a měla délku 38km, trasu jsme šli s Jirkou z Liberce, se kterým jsme se seznámili a tak nám cesta ubíhala lépe. Byl krásný slunečný den i když ráno menší mrazík (ale bylo to na triko) A  krásné výhledy se otevřely na trase Malá Buková Velká Buková (viz foto níže) kde je vidět Břehyňský rybník, za ním Doksy a vpravo na kopečku hrad Starý Berštejn

do startu se přemisťujeme vlakem ráno v 7.00

v Doksech jdeme kolem památníku Karla Hynka Máchy, jedná se o nejstarší postavený dům z roku 1669 náměstí v Doksech, slunce je ještě docela nízko

naše kroky vedou k Břehyňskému rybníku, kde najdete myslivnu a vedle bufet s výbornou zmrzlinou, sice po ránu ještě nemají, ale razítko děvčata nám ochotně poskytla

Břehyňský rybník Břehyňská průrva

a dnes po celý den výhledy na hrad Bezděz

chvíli jdeme i neznačenou cestou přes Holubí rokli

pak se dostává k bývalé osadě Strážov

a opět Bezděz ze Strážova pak po Staré mělnické cestě jdeme na Malou a Velkou Bukovou - doporučuji

na Velké Bukové jsou krásné výhledy do krajiny

malý přístřešek nad obcí Ralsko odkud můžeme spatřit i Ještěd - to můj spoluturista Jirka odtama pochází

chtěli jsme se občerstvit v motorestu, ještě mají zavřeno, a tak jdeme dále okolo tvrze Kuřívody (v roce 1778 tu nocoval i Josef II. při inspekční cestě, ale to určitě vypadalo tehdy jinak) vracíme se přes Kaliště po zelené a vydáváme se směr Bezděz, cesta je většinou lesem a moc výhledů tam není

až u hradu si mohu prohlížet hrad i z jiných úhlů, než jsem byl zvyklý doposud kaplička se opět opravuje

nechybělo posilnění U Vejra, kde ten den měli nebývalý fofr

a pak už jen pár kilometrů po zelené do obce Okna, kde je náš cíl a hrad nás stále překvapoval, jak se hezky otáčel

u Židovského vrchu jsme se setkali s Arnoštem, který si tam lebedil na sluníčku a odpočíval. A do cíle jsme dorazili úplně v pohodě a ten den se nám opravdu vyvedl a samozřejmě i záznam trasy, příště si to vezmu na tu nejdelší trasu