rychle menu

Statistika

Délka trasy

15 + 12 km

Maximální výška 2167 + 1876 m.n.m.
 Minimální výška 1066 + 1066 m.n.m.
 Převýšení 1101 + 810 m
 Dnes vystoupáno 1307 + 847 m

Počet účastníků:  2 :    počasí pravé babí léto i když je už konec října, poslední volný víkend pro hřebenové tůry - od 1.11. se pro běžné turisty zamykají hřebenovky a některé trasy. A jelikož počasí má být skvělé, vyrážíme naposled utrácet slovenské koruny. A tak si počkáme do června, kdy se trasy opět otevřenou.

na www.turistika.cz vyšel o této reportáži Cestopis Zamykání Roháčů

parkoviště v Roháčské dolině - na stolech je námraza  a vyrážíme do Spálené doliny - brzy se nám otvírá pohled na zasněžené hory

naše trasa vede okolo Roháčského vodopádu do Baníkovského sedla - pohled na Spálenou  na vodopády nás čeká první klouzání, jde to pomalu ale jistě - někdo před námi udělal malého sněhuláčka

zasněžené borůvčí  a pak už cestička vede nahoru, jelikož zde nesvítí sluníčko, sníh se tu drží již celý měsíc, kdy tu nasněžilo

vrchol Pachola - počasí je mimořádně krásné, už se těšíme, až budeme nahoře

kamenů ubývá a sněhu přibývá - i turistické značky jsou občas zaváté, někde odváté  pohled na Baníkovské sedlo a vrchol Pachola (vpravo)

asi nejvíce náročná trasa, travers do sedla je zasněžené, ledový  pohled zpět do SPálené doliny, v pozadí vrchol Volovec

pohled do nížiny na druhé straně z Baníkovského sedla - Liptovská Mará však vidět nejde  pohled na Spálenou a na Skrinierky, vzadu vrchol Osobitá

pohled na Spálenou

a zde vrchol Hrubá kopa, zpět to jde ještě hůře, klouže to jako ďas, ale nějak jsme se doklouzali dolů

a v Roháčské dolině pohled na Ostrý Roháč - můj nejoblíbenější vrchol na Roháčích  druhý den jdeme směr Volovec  i pro turisty jsou objízdné trasy, ze svahu se stahuje dřevo

po krátkém odpočinku u Tatliakově chatě stoupáme do sedla Zábra't  v sedle jsou krásné výhledy na obě strany - vrchol Osobitá

a na druhou stranu vrchol Plačlivá, vpravo pak Kaktusová hora a Tri Kopy  na vrcholku Rakoň - pohled na Volovec - fouká fest

a tak jen krátce - panoráma jsou dnes krásné, jdou vidět i vrcholky Vysokých Tater

zpět si objednáváme občerstvení shora  pleso u Tatliakově chatě, zazvonil zvonec a poslednímu letošnímu ohlédnutímu na Ostrý Roháč a Tater je letos konec

a další den do obce Oravský podzámok na Oravský hrad  prohlídku jsme začali ihned ráno, bohužel s třídu slovenských puberťáků, kteří měli návštěvu místo školy a tak slečna průvodkyně byla více nervöznější - inu  přece jen více hlučeli, darebáci

a tak prohlídka začala - více fotek včetně historie najdete v sekci Hrady zámky. Jen pro zajímavost, od brány k nejvyššímu bodu, kde jsme byli bylo 53 výškových metrů

a pak ještě jedna fotka zdálky a míříme zpět domů  za obcí Terchová najdete Country saloon - vřele doporučuji