rychle menu

Statistika

Délka trasy

28 km

Maximální výška 1060 m n.m.
 Minimální výška 890 m n.m.
 Převýšení 170 m
 Dnes vystoupáno 746 m

Počet účastníků: no celkem dost přibližně asi přesně 18 +- autobus, skvělý víkend ve společnosti turistů - v sobotu se skupina rozdělila do tří částí: jedni odvážní (já + Jirka) vydáváme na delší tůru na Malý a Velký Javorník (asi 28km) druhou skupinu ještě odvážnější Luboš si tu trasu odběhl, třetí část - vyznavači spánku vyrazili na méně náročnou 10 km trasu o něco později (asi o 2 hodiny). Večer jsme po výborné večeři hráli společenské hry apod

Cestou na Portáš (chata univerzity TB ve Zlíně) se nachází na česko-slovenském pomezí nedaleko Nového Hrozenkova na hřebenu. Cestou tam se nestalo nic zvláštního, jen někteří si popletli stanoviště pro odjezd autobusu a tak dojeli s malým zpožděním a tudíž i Martin a Michal dojeli později. Ale nakonec jsme to našli a setkali se v pátek večer se všemi. V sobotu ještě dojel Janko, takže účast přímo mezinárodní. A nyní již podrobnější přehled

brzo ráno se vydávám na obhlídku okolí, všichni ještě spí a je čas na budíček. Nedaleko chaty je horská chata Spartak - také sídlo Horské služby.  je nádherné ráno, teplota něco kolem 8 stupňů, oblečení přímo letní, piji kávičku a procházím se po okolí a koukám že na mě kolemjdoucí koukají - asi kvůli letnímu oblečení

asi 700 metrů se nachází chata Kohůtka, a tak zkouším fotit přes digi zoom  Osmá hodina udeřila a vyhlašuji hlasitý budíček, většina to stejně ignoruje a vstávají jen ti zodpovědní. Toto je logo uvnitř chaty, ještě starý znak VUT Gottwaldova

v 9.00 vyrážíme na trasu na Velký Javorník, turistická trasa vede neustále po státní hranici se Slovenskem. Tak to jsem já na slovenském území  nedaleko chaty je chata Portáš, odpoledne jí pak navštívíme znovu

trasa vede lesem a před Malým Javorníkem je menší stoupání. Vrchol se opravdu nacházel na pomezí (1019 m n.m.), chvilka odpočinku, někteří si i zakouřili  pak vcházíme na území Slovenska, naštěstí nikdo nechtěl cestovní pas, toto je sedlo Bukovina

obec Makov jako dárce tohoto šutříku a této desky - zajímavý informační materiál - a takových desek můžete na cestě vidět hafooooo  Další zastávka s nádherným výhledem je Stratenec - je zde památní deska obětem při zdejším osvobození  dne 3.5.1945

zdejší památníček navštívil i cyklista, tato trasa byla zřejmě oblíbená, cyklistů běžců a turistů bylo celkem dosti  A to jsou kříže na Stratenci, dokonce jsme vyfotografováni jednou slovenskou agenturou, to jsem zvědavej kde teda budu

na posledním rozcestníku jaksi nedáváme pozor, kocháme se krásou přírody a odbočujeme mimo plán směr Kasárně a tak na Velký Javorník jdeme až po obědě. Alespoň potkáme v Kasárnách Luboše. A skutečně jsme ho tam našli  Útulný příjemný malý hotýlek, dobrá obsluha a hlavně zvuk kytar a zpěvu a hlavně NÁDHERNÝ výhled na Beskydy, to fakt stojí za to si odpočinout. Šošovicová polievka a pivíčko Černá Hora - tak to byla ta svačinka. Luboš zůstává u kytar a dává nám hodinový náskok. My míříme na Velký Javorník

a cesta vede po sjezdovce - takže kopec je to velkej  a další šutr označující nedaleký Velký Javorník.

a to je vrchol Velký Javorník, vlastně tam nic není  jedna z krásných výhledů na krajinu

světe div se, zde jsou ještě zralé borůvky a tak si dáváme do trumpety  jedna z krásných pohledů po trase. Zpáteční cesta nám ubíhá mimořádně rychle a tak 14km zdoláváme za 2:15 a až na chatě Portáš nás doběhl Luboš.

a cestou fotím ještě naši chatu UTB  a to jen pro jistotu že jsem skutečně na hranicích se Slovenskem

honosně vypadající chata Kohútka - no obsluha by mohla být rychlejší  připojuje se i druhá skupina a někteří okamžitě se vrhli na jídlo - s úsměvem jde všecko lépe

a kohút na střeše - naštěstí jen model, červený kohút tam nebyl  a vleky v okolí čekají na zimu a na svůj provoz

v neděli pak úklid chaty a loučíme se - naše společná fotka bez Martina, teplota +5 stupňů a já sem ten vpravo jen v triku (jako vždy)  největší hlad měl asi Puňta

no i Filip měl měl hlad že už pomalu šilhal  a velitel akce Martin dokonce i velkou žízeň

Filip s Jirkou si vybrali tuto mňamku, pak mizíme do Vsetína na vlakové nádraží a zde by mohl být opět konec, leč díky Ondrovi opět nebyl  Ondra se rozhodl jet do Opavy a tak čas kdy se doma balil, jsem využil a zavedl ostatní do Ameriky k soše Svobody. A pak už byl skutečně konec akce

osádky dvou aut mají čas a tak jdeme ještě na chvilku na nějaké to papáníčko. U chaty byly spící kočičky