rychle menu

Statistika

Délka trasy

120 km

Maximální výška 1376 m n.m.
 Minimální výška 615 m n.m.
 Převýšení 761 m
 Dnes vystoupáno 3004 m
 Stav "Okolo Česka" 1777 km
 Celkem vystoupáno 66,097 km

Počet účastníků: 1,

vždycky jsem si přál poznat blíže Šumavu - snad proto, že byla tak dlouho nepřístupná, snad proto, že je pro mě nejvzdálenější. A jak jinak jí tedy poznat, než celých přechodem se spacákem i se stanem na zádech. Jako obvykle přípravy byly celý rok sháněním informací i plánováním trasy. Termínově jsem měl září - jednak z důvodu, že v září je již méně turistů a také některé trasy jsou uzavřeny až do 15.7. kvůli tetřevům. Počasí nakonec bylo přímo nádherné letní a i když jsem nocoval v nadmořských výškách nad 1200 m.n.m. ani chladno nebylo (důvod, pro který to někteří vzdali předem) A ty krásné slunečná rána byly opravdu nádherné. V NP Šumavu se může tábořit jen na určených místech. Všude jsou na slunných místech, jen v Novém Údolí se slunce ráno k Vám nedostane. A tak Vás pozývám na malou prohlídku Šumavou do místa startu Hojsova Stráž, kde jsem přijel o 2 hodiny později (vlaky mají občas i zpoždění) a nakonec mi ty dvě hodiny chyběly a program se musel trochu upravit.

• 1. den (spíše odpoledne, start v 15.00) Hojsova Stráž - Bílá Strž - Černé jezero - Železná Ruda
  • 2. den Železná Ruda - jezero Laka - Frantův most - rozhledna Poledník
  • 3. den rozhledna Poledník - Tmavý potok - Roklanský potok - Modrava - Černá hora - Bučina
  • 4. den Bučina - Strážný - Krásná hora - Nové Údolí
  • 5. den Nové Údolí - Třístoličník - Trojmezí - Plechý - Plešné jezero - Nová Pec

A co závěrem? Počasí vyšlo neskutečně, krajina ušla, Šumava je díky bývalému vojenskému pásmu vhodnější spíše pro kola, ale i pěší turisté si tu příjdou na své. A já si přes zimu naplánuji další šumavské trampování, které si dám opět v září příštího roku. Ale to už bude mnohem méně náročnéjší co se týče délky trasy

Inspiraci jsem čerpal: http://itras.cz/prechod-sumavy/

ráno u hotelu Alpská vyhlídka v obci Bučina pak se jde pasekami

v tomto pohraničí najdete i hřbitov

památník padlým války 1914-1918

jsou zde i zbytky kostela

tato část Šumavy je hezká - nikde ani živáčka, jen dvě německé turistky jsem potkal

u Červeného potoka je státní hranice - ta doopravdická

rozcestník Furik - kdo by přemýšlel, že na nocovišti Strážný zakončí nebo by chtěl doplnit proviant, doporučuji odbočit na Ždárecké jezero a pak po zelené přímo do obce Strážný já však pokračoval dále po vytyčené trase

německá civilizace

U Krmelce, do Bavor je to co by dup jako turista jsem nemusel překročit velmi rušnou cestu

potok Řasnice poskytl občerstvení a ochlazení pohled k sousedům - kostel v Marchhauseru

české pastviny pohled u rozcestníku Mlaka

u Krásné hory je odpočívadlo - do Nového údolí je to už jen skok

cestou můžete shlédnout i pamětní kameny i zbytky po vojácích - tady by se dal točit i film Král Šumavy :D

jak vypadá takový strom zevnitř ? ovečky se pásly

Nové Údolí - dost se tady toho změnilo, u železničního muzea to vypadalo jako u letní hospody, díky nově otevřené restauraci to tam vypadalo jak na špacíru, samá němčina, ale nebojte, mluvil jsem jen česky, německy jsem odmítal šlapadlo u muzea

navštívil jsem opět i nejkratší mezinárodní trať

státní hranice a to už koukám z Německa

železniční muzeum anebo krčma Vagon ? :D a je to opět v eurohajzlu a pak na nedaleké nocoviště, kde nás bylo opět více

ráno nás všechny budilo békání oveček

první zajímavost dnešního dne - obelisk J. Rosenauera - tvůrce plavebních kanálu

poslední studánka před stoupáním na Třístoličník - minule tu George hledal kontaktní čočku

nastalo stoupání, já a mých 18kg na zádech - ani mi to ale nepřipadalo, spoluturistům, které jsem potkal u obelisku v pohodě stíhám

cesta je trochu zarostlá

brzy se překonají ty výškové metry a pak už jen panorámata

a když uvidíte Dreisesselberg, je jasné, že vrchol je nadosah

Třístoličník - do roku 1765 se zde stýkaly hranice tří států - Čech, Německa a Rakouska.

výhledy na vrchol Vysoký hřeben

a taky pohled do Bavor

foto z minulého výletu - setkání hrabat George Von Franzensbad, George von Freudenthal und George von Schönberg

Trojmezí (Dreieckmark) - místo kde se nyní stýkají hranice CZ - D - A hrabě Petanek von Troppau a mí spoluturisté

blížím se k nejvyššímu bodu Šumavy na Plechý

kdo nedává pozor, žlutou odbočku mine a k Plešnému jezeru nedojde, žlutá se nachází vlevo i když to svádí obcházet to zprava Plešné jezero z Kučerovy vyhlídky

Stifterův památník nad Plešným jezerem - známého básníka Šumavy, jehož rodný dům najdete v Horní Plané

zde je u hráze kámen s vytesanou korunkou s nápisem, vytesaným na památku první návštěvy prince Jana ze Schwarzenbergu (13.8.1868) pak už scházím dolů, nedaleko je nouzové nocležiště, ale je teprve 15.00 - to v pohodě stihnu úplně až dolů a přiblížím se k civilizaci. Předpověd počasí není na další den příznivá

od bufetu pak mířím po zelené značce do Nové Pece, minule jsme to brali po žluté a bylo to nuda. No tato je o něco lepší

pila u nádraží v Nové Peci, a já stihnul poslední vlak v 17:40 a odjel do Horní Plané, kde jsem přečkal noc a ráno vrazil do Chebu dopravní spojení kolem Lipna je celkem chabé mimo sezonu, vlak jel v7:14 a pak až v 9:14, zvolil jsem cestu busem do č. Krumlova a přes České Budějovice do Plzně, kde jsem vyrazil do centra

plzeňský žralok muzeum v Plzni

kostel sv. Bartoměleje na náměstí kašná a v pozadí pasáž Slávie - určitě si vzpomenete na film Diskopříběh

interiér kostela

z Plzně, kde jsem zřejmě získal "rychlotitul" JUDr. jsem se vypravil do královského města Cheb - ano tam, kde "zapíchli" Albrechta z Valdštejna kavárna Šaplíček

a další den zpět do Oloví - cestou je i podemletá trať z bleskových povodní, která tu řádila a pak přesun do Prahy - znáte pořad Taxik? Taková malá projížďka Prahou neuškodí - Legerova ulice v dáli silueta Národního muzea

pohled na Hradčany od Národního divadla nejdražší tržiště v Praze - aby se neřeklo, ceny úmyslně uvádějí jen za 100g takže zdánlivě mandarinky stojí pouhým 20Kč (kolik sotjí skutečně kilo si dovedete sami spočítat)

Národní třída pohled na Petřín

na Tančící dům na Vyšehrad

a pohled na Vyšehradskou skálu odkud Horymír skákal na Šemíkovi do Vltavy a to je prohlídky konec a taky konec celého výletu. A správná odpověď na to, kolik vážil batoh se vším je 17,5kg bez jídla a vody, takže i s jídlem a vodou se váha pohybovala vždy okolo 20kg