rychle menu

Statistika

Délka trasy

25 km

Maximální výška 1422 m.n.m.
 Minimální výška 559 m.n.m.
 Převýšení 863 m
 Dnes vystoupáno 991 m

Původní trasa měla být úplně jiná, díky uzavírce na Červenohorském sedlu se nedalo jet busem k Jeseníku, kde měla začít trasa, proto operativně byla trasa pozměněna - osud nám moc nepřál, bylo pondělí a to na horách bylo většinou vše zavřeno - asi to byl důsledek termínu pro podání daňového přiznání Navíc u rozcestí Údolí hučivé Desné byl tak zmatečný rozcestník, že jsem zabloudili - směrovník nám ukazoval vpravo až jsme došli téměř  na Šindelnou horu - volíme výstup a hledání zelené trasy přes kopec, kde jen srnky chodily, zkrátka mimo značenou trasu a tak jsme si trasu trošku prodloužili. Náš úmysl se povedl, na hřebeni byla vytoužená zelená a dáváme se směr Vřesová studánka - Keprník - Šerák, kde si chceme odpočinout a dodat tekutiny - chata nás přivítala přívětivě - bylo zavřeno a nikde ani živáčka a tak měníme zase plán a jdeme tentokráte do Ramzové na hamu a na vlak. Nakonec jsme se dostali na místo odpočinku a tak odpočíváme a připravujeme se na další den - na zdolání nejvyššího vrcholu Jeseníků

1. den  - 21 km - odpolední procházka na Tři kameny
2. den - 25 km - Kouty n. Desnou - Vřesova Studánka - Keprník - Šerák - Ramzová, malá projížďka vlakem
3. den - 26 km - Červenohorské sedlo - Švýcárna - Barborka - Praděd - Kouty n. Desnou
4. den - 11 km jeskyně na Pomezí, město Jeseník, rozhledna Zlatý Chlum, Čertovy kameny (2 reportáže)
5. den - 27 km - za slůnětem na Kralický Sněžník
6. den - 25 km - vodopády pod Medvědí horou, elektrárna Dlouhé Stráně, návštěva Loučné nad Desnou
7. den - Hanušovice, Velké Losiny - papírny, zámek

celkem 135 km z toho po sněhu 39 km

1. den - procházka na Tři kameny2. den - Kouty n. Desnou - Vřesova Studánka - Keprník - Šerák - Ramzová, malá projížďka vlakem3. den - Červenohorské sedlo - Švýcárna - Barborka - Praděd - Kouty n. Desnou4. den -  město Jeseník, rozhledna Zlatý Chlum, Čertovy kameny

4. den - jeskyně na Pomezí5. den - za slůnětem na Kralický Sněžník6. den - vodopády pod Medvědí horou, elektrárna Dlouhé Stráně, návštěva Loučné nad Desnou7. den - Hanušovice, Velké Losiny - papírny, zámek

jdeme po žluté podél Hučivé Desné

díky rozcestníku jsme šli úplně někde jinde a místo 2 km jdeme 5  stoupáme neznačenou cestou a věříme že tam ta zelená trasa vede, aspon mapa to tak říkala

ano našli   nedaleko Bílého sloupu se nám to povedlo, je tu plno sněhu, běžkařská stopa, ale běžkaři žádní  jdeme jdeme - počasí krásné, sluníčko svítí, pohoda klídek

a zde je Bílý sloup - zde buď na Vřesovou studánku nebo na Červenou horu - volím Vřesovou studánku, ve sněhu jí vyfocenou nemám  záhy se nám objevila silueta studánky

sněhem zafoukaná studánka - voda ale teče  a jeden pohled ze studánky na Spálený vrch (pravděpodobně)

ještě jedno ohlédnutí a jdeme dále  to je vrchol Vozka - jelikož jsme ztratili dosti času s hledáním trasy, tuto procházku na Vozku vynecháváme a jdeme na Keprník, stoupání na mokrém sněhu je celkem náročné

rozcestník Trojmezí - 1316 m.n.m. - je tu dost sněhu - to podle rozcestníku aspoň půl metru určitě  stoupání na Keprník nebere konce - nakonec úspěšně jsme dorazili - jsme na nejvyšším bodě dnešního dne 1422 m.n.m. a koukáme po okolí - vidíme i chatu Šerák  bude jídlo a  pivo

dolů se jde po sněhu celkem dobře a hlavně rychleji než nahoru, čekalo nás překvapení - chata je dnes uzavřena cestu na Výrovku vzdáváme, cesta není prošlapána a máme hlad že nemáme s kým spát, volíme náhradní řešení cestu do Ramzové s tím, že vlakem dojedeme do Nových Losin a pak pěšky přes kopec  sjezdovky jsou uzavřené, nikde ani živáčka, jen zbytky sněhu a opuštěné lanovky

dole v Ramzové to o moc lepší nebylo, cestou jsem si zapůjčili vrtulu nebo co to je  a byla to sněžná děla, která již byla zazimovaná

za nádražím je otevřená útulná hospůdka, kde se vaří, ovečky nám to prozradila, poskakovala, ale jen chviličku - se slečnou ve výčepu se dávám do řeči a zamlouvám si stůl na 1.7, kdy zde budu procházet do Adršpachu, mám se u ní hlásit, asi mi něco dá

tak a pak čekáme na vlak

tak pojede ten vlak nebo ne ?

a tady je vidět, jak ti ptáčci jsou plaší - než jsem to stačil zmáčknout, byl v čudu  tak vlak nakonec jel, ale ve Velkých Losinách nám nezastavil, objíždíme to přes Šumperk

v Hanušovicích vystupujeme, rychlík totiž jede do Brna a tam jaksi nechceme  a pokus o vyfocení pivovaru Holba, moc se to nepovedlo, je to nádražní budka

a toto je prodejna pivovaru - to jsme zjistili až v sobotu  průvodčí ve vlaku ČD byla moc přívětivá, laskavá, podala všechny informace - inu zcela odlišný přístup než na soukromé dráze

pár pokusů se západem slunce  na soukromé dráze ŽD byla průvodčí dosti odměřená, ne příliš přivětivá na cestující, ohrazující se na předpisy - inu mládež nesmí hold stát u vchodu (východu) z vlaku - to je v předpisech - jestli tam je něco i soukromých hovorech v pracovní době, to jsem se ale nedověděl. Tak to je to srovnání ČD a ŽD