rychle menu

Statistika

Délka trasy

21 km

Maximální výška 721 m n.m.
 Minimální výška 490 m n.m.
 Převýšení 231 m
 Dnes vystoupáno 596 m

Počet účastníků           : no každý den se počty měnily v sobotu největší počet 21 osob

Počet km                      :
1.den 14, 2. den 21, 3.den 13, 4.den 15 dohromady 63 km

Nastoupané metry       : 1. den 407m, 2.den 596m, 3.den 346, 4.den 864 dohromady 2213m

Počet přítomných webů:  napočítali jsem jich 7

Počet zážitků                 :
no strašně moc a moc příjemných,  škoda že tam ostatní nebyli,  snad příště

Motto dne: toto je poslední žebřík, už tam budeme. Po ranním brzkém budíčku (v 9.00) a rozcvičce se formujeme do houfu a vyrážíme do vstupní brány Adršpachu. Naštěstí všichni dorazili a tak čekáme na vlak, který má zpoždění. Po výstupu z Adršpachu však zjištujeme, že jeden účastník se musí odklonit (ono přecházet nemoc se nevyplácí) a tak pokračujeme i tak v naplánovaném programu.Vzhledem k tomu jaké jsou Adršpachy chci moc poděkovat všem kdo vydrželi až do konce přechodu Adršpachu - mě to nepřipadá, jsem na to zvykýj, ale takový výkon je třeba ocenit, takže všem díky.

brzo ráno vstáváme a v t 9:08 se máme vydat vlakem do Adršpachu. Vlak má ale zpoždění (výluka na trati) a tak nezastavujeme, máme zpoždění, nastoupíte si až ve Volyni

po krátké procházce přes pole stoupáme na Křížový vrch - cestou jsou vidět všechna zastavení

vrcholek  a to jsou ty panorámata - a v dáli Sněžka (1602 m n.m.)

účastníci dobyvatelů vrcholu Křížový vrch - bohužel jeden člen již chybí - nu což ztráty na civilním obyvatelstvu jsou však povoleny

a kdo se nám to tady šplhá po skále? náš talisman Leming. Že je ale šikovnej ?  paparazzi, ten se nezapře

pár ukázek křížové cesty

po 6 km přesunu z Křížového vrchu se ocitáme na dalším zajímavém místě - zřícenině hradu Adršpach, odkud jsou krásně vidět celé Adršpachy. (Samozřejmě cesta vedla do kopce)  a to jsou ty panorámata na Adršpachy, tady vyhlašuji pauzu na svačinku než zavelím Konec pauzy

tak takové turistické cesty prostě zbožňuji, to mohu šlapat evry dej

u železniční tratě na Trutnov bylo krásné panoráma i vlak jel, ale foták nechtěl naskočit,takže záběr je již bez vlaku

prohlídku Adršpachu začínáme okolo štěrkovny, kač kač kačena nasypem ti zeleneho jačmena

jedno společné foto než nás dva pražáci opustí

tak ti ani nepovím tak nějak z hlavy jestli jsem u nás nebo na Plytvičkách

tak to je vstupní (výstupní) brána do Adršpachu - soutěska široká pouze 50 cm a to v délce asi 50 metrů (říká se ji myší díra), já se tam vlezl s malou rezervou, mám široká záda

společné foto na Velké vyhlídce, vpravo skála s pojmenováním "Gilotýna"  skalní kaple - při výstupu zde zahynul 26.7.1929 ve svých 24, letech Josef Emanuel hrabě Nádherný-Borutin - kdo ví co dělal, když na ty milence lezl

jeden z přechodů v Adršpachu - rozbouřenou osádku jsem chlácholil slovy - to je už poslední žebřík a je konec (inu na otázky "Kdy už tam budem" se nic jiného říct nedá)

a zase dolů  a zase nahoru - jeden z kopečků ovšem velitel hlásá "To je poslední stoupání" (myslím že tomu již nevěří pozn. redakce)

a konečně je tu poslední kopec a někteří to využili hned k odpočinku  zase jako rybička, stačila chvilička

ti odvážnější se pak vydali do Teplických skal na vyhlídku a zbytek šel lenošit do campu - takže včerejší trasa z opačného směru - ale taky moc nádherná  a další krásná trasa - výhoda této trasy je, že tam nechodí moc turistů oproti Adršpachu

a cestou zpět ve Skalním městě  tak to je už pohled na chrámové stěny

a to je jeden ze skalních masivů a vlevo dole je jeden horolezec, bohužel nespadl

jedna z posledních panorámat -podle statistického úřadu dnešní trasa měla 23 km, toš klobouk dolů všem, kdo vydržel až do konce