rychle menu

Statistika

Délka trasy

52 km

Maximální výška 678 m n.m.
 Minimální výška 273 m n.m.
 Převýšení 405 m
 Dnes vystoupáno 1148 m
 Stav "Okolo Česka II." 115 km
 Celkem vystoupáno 2,865 km

Počet účastníků: 1+5298,  další dálkový pochod jsem si vybral v kraji, kde kdysi "řádil" loupežník Rumcajs, Manka a Cipísek - ano správně, je to Český ráj. Trasa vedla severně od Jičína a procházela krajinou hradů, lesů i luk, okrajem i okolo Prachovských skal. Nocování v tělocvičně bylo príma, byl jsem nedaleko startu. Když jsem četl propozice pochodu, samokontrola byla ve Zboží - v prvním okamžiku mě napadlo, že si budu muset něco koupit v místním obchodě a doložit paragon, leč při druhém pohledu je Zboží název Osady. Úsměvné bylo, když na rozhledně Tábor vrchní prohlásil, že mu došlo pivo a nemá žádné jiné (že by chyba v součtu či neznalost, že tudy povede DP ? Počasí nám přálo neskutečně letně. Na trase jsem si udělal celkem tři odbočky mimo vytyčenou trasu - na místní hrady a tak se mi trasa 50km trochu protáhla na delší. Ale nijak mě to nevadilo. Stejně jsem druhou skupinu pod vedením Šárky (šli trasu 32km) dohnal na tratě v Libuni, kde bylo i výborné občerstvení. Do cíle jsme všichni dorazili společně s předstihem a splnili jsme limit. A jelikož jsme zavítali do tohoto kraje z větší dálky, na další den jsem naplánoval výlet na Drábské světničky, který se nám také výborně vydařil. Ale o tom určitě příště. Takže na závěr nezbývá  než poděkovat všem organizátorům DP za jejich práci, kéž by se KČT Opava na něco takového zmohlo - jejich jeden pochod za rok není zrovna výborná vizitka pro veřejnost

Statistika

64km trasa cyklo 74 účastníků

celkem

288 účastníků

odměna za absolvování pochodu do Jičína volím vlakovou dopravu - včasnou jízdenkou a IN-Kartou je to skoro za babku - nádraží v Jičíně

socha mistra Jana Husa - patří k těm nejstarším a pochozí z roku 1872 - najdete jí na stejnojmenné ulici pohádkový drak na Žižkově náměstí

Valdická brána od východního pohledu upoutávka na zítřejší pochod

Valdická brána ze západního pohledu

kousek Valdštejnova náměstí

nakouknu i do prostoru zítřejšího startu, tady se již konají přípravy

a opět Valdická brána z Valdštejnského zámku vede krytá cesta do kostela sv. Jakuba Staršího

Valdštejský zámek - jižní pohled

pohled na kostel sv. Jakuba Staršího (vlevo) v objektu zámecké zahrady se můžete kochat i městskými hradbami

jižní pohled na Valdickou bránu

dorazila i Šárka, která byla ubytována v Lomnici nad Popelkou (tam jsme pak po pochodu taky všichni odjeli)

v Jičíně se narodil i herec Zdeněk Řehoř (určitě si ho vybavíte např z Krkonošských pohádek,kde hrál hajného nebo v komedii Jak utopit doktora Mráčka a další a další) hledáme se Šárkou něco na zub, no to nemusí vypadat zle ta hospůdka "Veselá kozička" alias "Veselá kozénka" - když to srovnám s hospůdkou Řáholec tak teda nic moc, pro mě lepší Řáholec

ještě malá procházka po náměstí

dům Vladařův - býval za doby pánů Smiřických ve století 16. obydlím vladaře či regenta panství Kumburského (Jaroše Bukovského), jak dosud připomíná znak umístěný na domě (je možné si ho prohlédnout na předchozí fotografii) když Jičín tak Rumcajsova ševcovna

a pak již na sokolovnu se ubytovat a honem na místní pivíčko Svijany posilnit se na ten zítřejší delší pochod. ráno na startu je již živo od 6.00 - na náměstní se zřejmě konají pravidelné sobotní trhy, vládne tam čilý ruch, já však vyrážím na pochod s malou skupinkou, se kterou jsem držel krok až na první hrad

slunce se dralo z oparu část trasy vedla i mimo TZ

nedaleko obce Dílce je malý památník - Zde v Pánu odpočívají král sasky setník Sube a čeští saští vojíni padlí v bitvě u Jičína dne 29.6.1866 pila v obci Železnice

i Česílka tu mají kostel sv. Jiljí v obci Železnici - a "moje" skupinka spoluturistů

jaro je v plném proudu a sluníčko už hezky hřeje i v lese se sasanky probudily ze zimního spánku

po zelené značce dochází k hradu Bradlec - já se odpojuji, neboť musím prošmejdit i tento hrad když už jsem tu zavítal.

od hradu mířím k obci Tužín - krásný to kraj a krásní chaloupky tu jsou k vidění dokonce jsem si i zabékal

od obce Tužin pak cesta vedla mírným stoupáním do obce Zboží

tak tady bude první samokontrola, mám spočítat, kolik padlých je na místním památníku - bylo jich 8

pro zicher jsem si ho i vyfotil, když už není tužka

od Zboží stoupám k Chaloupkám

až na samou hranici s okresem Nová Paka má druhá odbočka na další hrad Kumburk, kde najdete i desku věnovanou Karlu Hynku Máchovi

tak a ted šup dohnat čas (podle harmonogramu mám stejně náskok cca 40 minut)

kontrola na Klepandě, konečně občerstvení na Svijany a trochu popovídání s ostatními - takže zdravím do Častolovic i do Liberce v obci Ploužnice se přechází asfaltka vedoucí do Lomnice - hezká stylová hospůdka

pak přes obec Chlum na rozhlednu Tábor

je pravé poledne a já mám za sebou 28km, je čas na malý oběd, pivo bohužel není, zřejmě nepočítali, že bys mohli přijít i turisté když je vyhlášený pochod Rumcajs kostel Proměnění Páně nedaleko rozhledny

hustota turistů houstne, na rozhledně se setkávají tři trasy - 50,39 a 32km trasa, od rozhledny následuje prudší sestup okolo hradu Kozlov (no skoro to ani nebylo poznat ten hrad)

zemědělci byli v plném proudu práce v dáli byla vidět i jedna z nejznámějších dominant tohoto kraje - hrad Trosky, určitě poznáte, která věž je Panna a Baba

v obci Libuň měli turisté na 50 i 39km trase malé občerstvení, polotmavý pivo Rohozec. A tady jsem dohnal Šárku i Leoše od nádraží směr Prachov jdeme všichni společně, do cíle to máme cca 13km a to je už brnkačka

rybníček v obci Březka a další Česílko

petrklíče už taky raší - jaro je už tady

poslední kontrola se již blíží

někdy však musíme i skákat přes překážky

krajina se mění, jsme totiž na kraji Prachovských skal a konečně poslední kontrola a poslední razítka, do cíle nám zbývá posledních 5,5km

při občerstvení nás bavil kozel Arnošt, s každým se chtěl trkat z Prachova máme jít po červené, jelikož je to asfalt, jdeme raději po žluté, i když je to o půl km delší, za to je to pohodlnější cesta

rybníčky U Hůrky bylo značení nesmyslné, nejdříve žlutá nás zavedla do lesa, pak zase zpět k rybníkům, ale co, hlavně jak neprší konečně Jičín na dohled a v dáli Valdická brána

nakonec i ten asfalt byl, ale s tím se nedá nic dělat pomník bitvy 1866 na Letné

a opět Valdštejnské náměstí a k cíli to je jen pár metrů sláva nazdar výletu a jsme tu, cca 5400 účastníků

ještě si vyzvednout diplom a hurá do Lomnice a na pizzu v pizzérii Al Capone nedaleko náměstí. A taky si odpočinout na zítřejší procházku do skalního města Drábské světničky. Ale o tom až příště.