rychle menu

Dnes vystoupáno 436 m
 Stav "Týden divů" 59 km
 Celkem vystoupáno 2,401 km

Počet účastníků:  3 :   5.8. nastal den D - bohužel venku mrholí a tak výstup na Kriváň musíme opět odložit, celý den se poflakujeme a relaxuje, popíjíme pivíčko apod. Následující den se loučíme ve Štrbě a přesouváme se do nedalekého Slovenského ráje - ubytování máme zajištěné v obci Hrabušice - a vskutku, ubytování super i paní domácí, rádi se sem příště vrátíme, všechny rokliny jsme prošmejdit nestihli. Odpolední program je první zdolání rokliny - Suchá Belá - snad nejznámější roklina Slovenského ráje a dosud ta nejkrásnější, které jsme zdolali. Počasí je ještě zamračené, občas mrholí u Okienkového vodopádu začalo drobně pršet. Trasa je jednosměrná zdola nahoru, občas vyžaduje pevný krok při zdolávání žebříků apod. a také dobrou obuv (občas se šlápne do vody) Nikdo se však nezasekl a vlastně to proběhlo bez závad. Snad kdyby bylo více vody, mohly být vodopády ještě krásnější. Tak snad příště, třeba hned příští rok na jaře. Ještě malé upozornění - vstup do Slovenského ráje je zpoplatněn, vstupné je 1 €. Naše trasa začíná u autocampu Podlesiok

Malou a Velkou Studenou dolinou přes Priečne sedloplavení na pltích, Dunajec, Pieninyze Starého  Smokovce přes Skalnaté pleso na Velkou Svišťovkupřes chatu Plesnivec na Zelené plesozápadní částí magistrály na Sliezsky dom a Batizovské plesoJánošíkov dvor, Jánošikovy diery

vyberte si ročník

penzion leží cca 10 minut od centra obce, přivítala nás milá a přívětivá paní domácí i pan domácí (který má mimochodem jako koníčky včely a opravy kočárů a všeho ze dřeva) Ubytování super, takže vybalit a jdeme na první výlet, žádné lenošení nebude  místo pro naše hladné žaludky

testujeme autocamp Podliesok, parkoviště placené, u parkoviště je pokladna, kde se platí vstupné do Slovenského ráje. Pokud to projdete bez povšimnutí, na tratích jsou další kontroly, takže se tomu určitě nevyhnete  v campu navštěvuji infocentrum - dovídám se, že roklina Malý Kysel je z technických důvodů zavřena - škoda, tam jsme také chtěli jít. Pak se jdeme občerstvit a pak hurá do ráje - začalo drobně pršet na chvíli

celá trasa vlastně vede podél potoka, zdolává se pomocí řebříků jak železných tak i dřevěných, takže radím, boty dobře naimpregnovat  a pak stačí pomalu ale jistě se sunout vpřed. Celá trasa má trvat asi 5 - 6 hodin, takže máme času dosti, turistů není příliš mnoho, přece je jen ještě pracovní den.

tak tudy opravdu jen v potoce

první z vodopádů - Misové vodopády (12 m), zde nás čekal trošku delší kovový žebřík, je krásné stoupat po žebříku a mít pod sebou dvoustupňový vodopád, tyto pohledy a zážitky nás budou provázet po celou roklinu

hezký pohled za žebříkem, jak se ostatní plazí, jde vidět, že při troše opatrnosti je trasa schůdná

kolik schodů to má?

po dřevěných stupačkách prochází nejužší část rokliny  tak hlavně, abychom se někde nezasekli

další nádherné místo - Okienkový vodopád (pojmenování podle okna, kterým se musí na závěr žebříku projít, od žebříku k oknu je trasa jištěna řetězem, takže opět pohoda - výška 15 m)  a než začalo pršet, stačil se Leoš ještě u Okienkového vodopádu vyfotit a pak začalo pršet a pršet, naštěstí jsme již kousek od vrcholu, kde je malý přístřešek. Další vodopád - Korytkový (10 m)  jsem již nestačil vyfotit kvůli dešti.

déšť není nikterak dlouhý, aspoň si odpočineme. Pak již přestalo a všichni se vydali na zpáteční trasu - je příliš brzy a tak volíme ještě trasu na Kláštorisko  ve zdejší turistické chatě si dáváme pivíčko

a pak malé ohlédnutí za ruiny bývalého kartuziánského kláštera. A odsud pak asi hodinu zpět na Podliesok  cesta vede lesem a není zde nic k focení, až na závěr, kdy přijdeme k řece Hornád

a vidíme na protějším břehu známou cestu Prielom Hornádu - trasu, kterou máme naplánovanou na příští den  aniž bychom se podívali na rozcestík, přecházíme na druhý břeh a tím jsme si cestu na Podliesok trošku prodloužili. Takže ponaučení - na Podliesok před mostem vlevo, do Hrabušic přes most - příště budeme chytřejší, drahoušci :D:D Takže teď si vás vyzkouším bez varování - který z vodopádů z dnešního dne je ten nejvyšší? Ještě stihneme k večeru infocentrum se poptat na zítřejší cestování slovenskou autobusovou dopravou. A taky nezapomeneme si zajít do nedaleké hospůdky na pivíčko za necelé 1