rychle menu

Dnes vystoupáno 326 m
 Stav "Týden divů" 45km
 Celkem vystoupáno 1,965 km

Počet účastníků:  3 :    ráno koukáme na počasí, nic moc, hezky se to zkazilo během jednoho dne, ale takové jsou hold hory, volíme tedy odpočinkovou tůru na Popradské pleso, na symbolický cintorín. Odpoledne pak hory ukázaly, co umí - dvě "malé bouřky", ale nás to zastihlo v suchu,takže v pohodě. Jen nezkušení se vydali po první bouřce zpět do svého cíle, aniž by tušili, že se bouřka brzy vrátí ještě s větší silou. A my zkušenější jsem v suchu popíjeli pivíčko a koukali na ty šňůry dešťových vod. Zítra bude den D a má být výstup na Kriváň, snad se nám počasí zlepší

Popradské pleso - 1494 m.n.m., pleso v Mengusovské dolině, starý název Rybí pleso, nachází se zde nová turistická Chata pri Popradskom plese, celoroční provoz, je zde i hotel

Symbolický cintorín - 1525 m.n.m. - věnovám obětí Vysokých Tater založil v roce 1934 malíř Otakar Štáfl. vyřezávané dřevěné kříže jsou dílem lidového řezbáře Jozefa Fakiača-Šumného z Detvy, je každoročně sezónně uzavřen (od 1.1. do 15.6)  Založení symbolického hřbitova se datuje od roku 1936. Ale vysvěcení kapličky na hřbitově se stalo právě 9.8.1940, ten den byl také zpřístupněn veřejnosti. Celkem napočítáme 304 tabulek a na nich 440 jmen (z toho 39 žen).

Malou a Velkou Studenou dolinou přes Priečne sedloplavení na pltích, Dunajec, Pieninyze Starého  Smokovce přes Skalnaté pleso na Velkou Svišťovkupřes chatu Plesnivec na Zelené plesozápadní částí magistrály na Sliezsky dom a Batizovské plesoJánošíkov dvor, Jánošikovy diery

vyberte si ročník

parkujeme na Štrbském plese u hotelu "Horec" (to si hold někdo neumí pamatovat názvy, příště se budu spoléhat spíš na sebe  vyrážíme cestou, kterou známe dobře, jen do první odbočky, vede tudy i cesta na Rysy - tam se taky někdy podívám

cesta přes les - nezajímavá, koukáme, jestli nenarazíme na houby, ale houby jsme našly. Na pleso volíme zimní cestu, chceme nejdříve na symbolický cintorín

odbočka k cintorínu, jen pro úplnost, v zimě je vstup zakázaný

procházíme cintorínem - kříže a desky se jmény těch, kteří v horách zahynuli

uprostřed je kaplička

na obloze se honí nízká oblačnost, bude brzy pršet - a tak trochu zrychlujeme k Popradskému plesu

ještě stíhám několik fotografií okolí

ženou se na nás tmavé dešťové mraky - honem do bufetu, cestu zpět hold musíme odložit na později a toto rozhodnutí se vyplatilo

z Mlýnické doliny se přes vrcholky ženou mraky

vypadá to občas jako v nějakém sci-fi filmu o nějaké zkáze. Pak už začalo pořádně pršet, bouřka byla jako vyšitá. A aby to nestačilo - jen co se odrazila, přišla ještě jedna a bylo. Po druhé bouřce již scházíme dolů, občas kapne nějaká ta kapka, ale nejsme z cukru a navíc pláštěnka to jistí  pak už sjíždíme z plesa zpět do Štrby a celé údolí je v mlze, jen některé vršky jsou vidět

začala mlha v lese a pak jsme sluníčko již dva dny neviděli