rychle menu

Datum : 4.-6.7.2008
 Název toulky po jižních Čechách II.
 Lokalita

Minimální výška
 Převýšení
 Dnes vystoupáno

Počet účastníků: 2 počasí krásné, bez deště, při přípravě výletu využívám internetu, abych našel vhodné ubytování - nacházíme ho nedaleko obce Orlík v autocampu Velký Vír - mohu doporučit. A jaký byl program? zámek Orlík, hrad Zvíkov, královský hrad Kašperk, muzeum motocyklů v Kašperských horách, návštěva Hoštic u Volyně (Slunce seno ...), návštěva Českého Krumlova (UNESCO) a pohádkový zámek Červená Lhota. Takže jsme konečně zařadili do naší sekce Hrady, zámky navštívené hrady zámky v jihočeském kraji i v kraji plzeňském. Krásný kraj, rád se sem vrátím, je tu hezky, i do Hoštic bych rád na nějakou akci

6.7.2008

další den se přesouváme do města UNESCA - Český Krumlov - míříme k zámku - "tady je to hezký jako v Krumlově"

na zámek chodí spoustu turistů a mnoho zahraničních a tak to jde co 10 minut, to jsou fofry ale  a jako vždy, v zámku se nefotografuje, ale zámek je to hezký a má velmi bohatou historii

po prohlídce ještě míříme do zahrad  občas koukneme skrz hradby na město

krumlovské divadlo s otáčivým hledištěm

tak a zase zpět přes zámek podívat se z věže na celé město

schodů je dosti a chodbička úzká, ale jde to

a pak na prohlídku města zblízka, na zmrzlinu

a taky na výborné čokoládové pochoutky

najdete zde i funkční mlýnské kolo  a ještě jeden pohled jak vodáci sjíždějí jez, chtěl jsem vyfotografovat, jak se převrhnou, ale než jsem zapnul foták, tři loďky se převrátily a další už nechtěly

a poslední pohled na krumlovský zámek a míříme na další skvost jižních Čech - na zámek Červená Lhota u Jindřichova Hradce. Pan "ukecaný" nás vede nejkratší cestou, jedeme krajinou zcela mimo provoz a civilizaci  až jsme se dostali do obce Červená Lhota - i výběrčí na parkovišti nezaregistrovali náš příjezd - z té strany nikoho nečekali

zámek je krásný, určitě se vám vybaví pohádka Zlatovláska - zde měl sídlo hodný král v podání Ladislava Peška. Ten zlý král - ten sídlil na Sychrově  jako obvykle - zákaz focení, ach jo, interiéry krásné a ani tajně se mi nic nepodařilo vyfotit

po prohlídce jdeme kolem rybníka a zkoušíme různé pohledy na zámek