rychle menu

Datum : 30.6.2007
 Název putování po pěti pohoří

Skřítek - Praděd

Statistika

Délka trasy

21 km

Maximální výška 1491 m n.m.
 Minimální výška 867 m n.m.
 Převýšení 624 m
 Dnes vystoupáno 872 m
 Stav vandru 21 km
 Celkem vystoupáno 0,872 km

profil trasy 1. den - Skřítek - Barborka - Praděd - Barborka

celkový profil celé trasy(bez výstupu na Sněžku) - mezi Králíky - Mladkov jsme použili vlak

Den první - kdo měl tento bláznivý nápad na tento pochod se mě neptejte - musel bych se přiznat. Vlastně za to může turistika.cz, kde jsem něco podobného našel v trasách a jen jsem jí trochu upravil. Takže velká výzva pro nás, zda to vůbec zdoláme. Naše jednodenní podzimní výlety v rozsahu 30-45 km nasvědčovaly tomu, že to zdoláme. Po červnovém tréninku v bavorských Alpách jsme se tedy vydali od motorestu Skřítek na cestu. A hned s dvouhodinovým zpožděním - inu práce je přednější - ty dvě hodiny nám však chyběli. Trasa vedla přes Ztracené kameny kolem Jelenní studánky na Ovčárnu. A protože byl večer a hnaly se bouřkové mraky, zůstali jsme na Barborce. A na lehko pak vyrážíme na Praděd, abychom tento vrchol zdolali. Ještě jsem netušil, že tam hned ráno vyrazím znovu.

1.den - ze Skřítku na Praděd 2.den - Praděd - Smrk 3.den - Smrk - Na Návrší 4.den - Na Návrší - zemská brána

5.den - zemská brána - Deštná 6.den - Deštná - Olešnice 7.den Pecka, Les království 8. den - Pomezní boudy - Snežka

u motorestu Skřítek

Ztracené kameny výhled do údolí je hezký

pak vrcholek Pecný a hřebenovkou dále a dále

přes Vysokou holi - tam už je vidět i věž vysílače na Pradědu starý hraniční kámen - na Vysoké holi bylo za války letiště pro malé letadla

bouřka se pak přihnala a bylo mokro

a po dešti zase dolů na Barborku