rychle menu

Statistika

Délka trasy

25 km

Maximální výška 475 m.n.m.
 Minimální výška 284 m.n.m.
 Převýšení 191 m
 Dnes vystoupáno 581 m

Počet účastníků: 3, Trasa - Fulnek - Stachovický vrch - Kletné - Kletenský les - Pohoř - Odry - Stříbrné jezírko - Jestřabí - Fulnek, celková délka včetně prohlídka města Odry 27 km, počasí jarní, slunečno. Tak jak jsem slíbil v minulé pozvánce na Vysokú, slíbil jsem, že pak příjde jaro - a skutečně - byl krásný nádherný den, kdo zůstal doma, mohl litovat.

ranní sraz byl trošku posunut - aby navázal na ostravský spoj - toto je budova radnice na náměstí J.A.Komenského  Stoupáme k zámku v domnění že něco uvidíme, naproti je asi již opravená část, zámek však opraven není

jen přítomnost pily dává na vědomí, že se hned tak opravovat nebude  ozýval se datel a jeho zvuk ho odhalil a pak již stačilo to zdokumentovat

pak stoupáme mírně lesem, stále byly přítomny následky nedělního posledního záchvatu zimy  na začátku lesa již včelky pilně poletovaly a sbíraly energii a kdoví co ještě

ano ta zahrádka nemusela být ohrazena, přítomnost včelína snad každého odradí  kráčíme lesem, kocháme se jarem

nad námi zpívají ptáčci  u Stachovického vrchu přecházíme pole, kde slyšíme a i vidíme skřivánky - ty se vyfotit nepodařilo

Jestřábí potok byl nádherný, vinul se údolím a tvořil krásnou scenérii jarní přírody - a byli jsme nuceni ho i přeskočit, most tady jaksi nebyl  okolo potoka krásné pařezy porostlé mechem, okolo petrklíče

určitě si tam zajděte - k potoku vede trasa nenáročná a může být pro každého  na poli se projevil včerejší déšť - všude plno vody - naštěstí máme nepromokavou obuv

nedaleko obce Kletné  obec Kletná je malá ves - před jedním domem se mi podaří nalézti sněženky

a taky petrklíče  místní kostelíček

u hřbitova jsme narazili na koňský výběr - krásní koníčci - Pavel je odvážný a dokonce krmí koně chlebem

tak ještě pár obrázků a jdeme k přehradě, má být za 1,5 km  dole u potoka objevuji další květenu - nejsem si jist zda jde o sissi čili jaterník

kde mám ty kolty? někdo mi je vzal, tak do saloonu jít nemůžeme  a další poselství jara - těch včel je zde opravdu hodně, sluníčko hřeje

u skály je rekreační chata s hezkým využitím skály  a z jednoho domu na nás koukala slečna Jana , to už jsme už na přehradě

přehrada je malá, rybáři chytají ryby, my si dáváme svačinku, abychom se posilnili na prudké stoupání  ještě je třeba zdokumentovat, kudy ta voda mizí

stoupáme Kletenským lesem vzhůru a uprostřed cestičky se line malý potůček  a nahoře jako obvykle na mých letošních výletech - trošku sněhu a polom snad už ten sníh jednou skončí

na kraji lesa - a když vydržíš nepapat až do večera, tak uvidíš zlaté prasátko  a bude mít ty veliký zahnutý zuby nahoru? Když vydržíš tak i, ale nesmíš papat. Ne ne já nemusím, já už ho vidím

a řádění úterní zimy bylo znát i zde u cesty do Pohoře  malá obec Pohoř je místní část Oder, mají tu malý kostelíček, ale taky rychlého psa

odsud jdou vidět větrné mlýny - v dáli jdou ale vidět daleko větší - pravděpodobně někde u obcí Jindřichov (tuto zprávu však nemohu potvrdit)  a z Pohoře nás čeká bahnitý sestup do městečka Odry

Odry - známé snad továrnou Optimit  na cestě se vyhřívá motýl, co si vzal do hlavy, že lítat z kytky na kytku ho vlastně nebaví

světelná i zvuková signalizace funguje - zde děláme neplánovanou změnu - jdeme do centra na prohlídku města

kašna na náměstí

kostel sv. Bartoloměje - zde vyzvání nejstarší moravský zvon z roku 1374  místní fara a za ní zámecký park - zámek bohužel v roce 1964 vyhořel a dnes stojí místo toho nákupní středisko

sloup nejsvětější trojice z roku 1871  přes řeku Odru - i smuteční vrby se začínají probouzet ze zimního spánku

a pak z Oder stoupáme ke Stříbrnému jezírku - přírodní památku  nachází se v nadmořské výšce 430 m a jezírko vzniklo zatopením šachy bývalého galenitového dolu - má rozlohu cca 500m2 a stalo se významným biotopem vodních živočichů a jsou zde některé chráněné rostliny

pak už sestupuje do Jestřabí - na kraji je pštrosí farma - je to obec malá a zdá se, že se čas zastavil s vývojem a pak už honem zpět do Fulneku  míjíme pamětní místo, kde J.A.Komenský vyučoval a praktikoval své metody učitelství

na náměstí si dáváme malou svačinku a vyrážíme na další prohlídku města - tentokráte za městským obchvatem

kaple sv. Rocha a vlevo kostel sv. Josefa

v areálu kaple jsou sochy trošku podivné  malba nad vchodem kostela sv. Josefa

a určitě nesmíme zapomenout na školu, před nímž stojí socha J.A.Komenského  a pak už míříme zpět na náměstí - ještě pár pohledů na zámek a pak nastal konec výletu