rychle menu

Statistika

Délka trasy

13 km

Maximální výška 773 m n.m.
 Minimální výška 510 m n.m.
 Převýšení 263 m
 Dnes vystoupáno  556 m

Počet účastníků: 3 počasí v nížině slunečno i po ránu, na horách zataženo, výjezd do vesnice Pulčín po sněhu, ale bez řetězů, výšlap na Pulčínské skály, na Pulčinský hrad a do vesnice Zděchov a zpět, tj 16 km odpoledne i slunce

Ráno vyrážíme na Valachy před Novým Jičínem se přejíždí hlavní železniční tah - škoda, pendolíno nejelo  Odbočka z hlavního tahu na Pulčín, je třeba zdokumentovat sníh

malý altánek před informačním centrem - i na silvestra bylo otevřeno i s výstavou fotografií  Horská osada ležící stranou velkého cestovního ruchu. Najdete ji nedaleko Valašské Polanky, jižně od Vsetína. V 15. století je zmiňována jako ves patřící k hradu Pulčínu (místo se nazývalo Pulčiňák). V roce 1517 je uváděna jako pustá a v druhé polovině 16. století byla opět obnovena. V 17. století byla sídlem zbojníků.

vydáváme se po červené - cestou ke skalám nejde přehlídnout tábořiště i s totemy - takže využijeme prostorou k focení  na tábořišti byl ještě jeden

pročpak ten klacek nespadne na zem?   počkejte do zimy a spadne (vše bylo nahrané a nikomu se nic nestalo)

celkový pohled na tábořiště  a pokračujeme dále pod skály a vydáváme se po modré - tudíž jdeme slézat skály

na počátku je pamětní deska věnovaná padlým trampům  cesta je kluzká, je sníh a mírná námraza, ale zdoláváme jí - občas se taky otočím , abych pořídil dokumentaci

zajímavé skalní útvary  a to už se blížíme k hradu - ten ovšem mineme a vyrážíme na hradisko, které je jen "kousek"

a toto je před vrcholem hradiska, jenom rozvaliny a prudký kopec, který klouže. Jelikož mužstvo stále neremcá, tak vyrážíme směr Zděchov - původně jen do Radošovského sedla  cestou se kocháme čerstvým nasněženým sněhem

Ondra na chvíli zmizel a objevil jsem ho v této poloze  je stále mírná mlha ale podle mých zkušených očí poznávám že brzy již bude jasné počasí a že vysvitne sluníčko

a pozor na medvědy, cestou jsem jich teda moc nepotkali, zato několik zajíčků ano

Radošovské sedlo - máme chuť na kafe a do Zděchova je to jen kilometr (samozřejmě jen na kraj) a tak jdeme dále  narážíme na kříž, na kterém je napsáno -  Pojďte ke mě, kdož pracujete - mezi náma, nikdo tam radši nešel

První zmínka o Zděchovu je z roku 1536 a patřil původně k obci Hovězí. Samostatnou obcí se stal roku 1580. V roce 1663 obec vypálili Tataři. Na počátku 18. století byla obec opakovaně vyloupena kuruckými povstalci. Koncem 18. století začala domácí výroba čepců ke krojům, které se v obci vyrábějí dodnes.  Ve Zděchově jsou zachovány dřevěné lidové stavby.  jako vymalované

V roce 1778 byl v obci postaven klasicistní kostel Proměnění Páně.  pohled na vchod ke kostelu po schodech

Nedaleký kamenný kříž byl vybudován v také v tomto roce. Kříž stojí mezi dvěma památnými lipami.  využijeme krátké pauzy ke svačince a při zpáteční cestě zkratky na hlavní cestu - žebřík a octneme se u potoka

kde na druhém břehu vidíme chaloupku  Jelikož restaurace jsou zavřené, vydáváme se zpět - mužstvo rrrrrrremcá, ale nic jiného než jít jim stejně nezbývá

zpáteční cesta lesem - po snížku - idylka  a jsme zpět na hradisku, využívám sluníčka a více světla a opět fotím balvany šutry apod

a pak na Pulčínský hrad, objevujeme cestičku k výšlapu na horu

Zbytky skalního hradu Pulčín se nacházejí v areálu přírodní rezervace Pulčínské skály na Vsetínsku ve Zlínském kraji. Hrad dnes připomínají pouze tři schody vytesané do skalního podloží, několik prohlubní po dřevěných stavbách a asi půl metru vysoký kus zdiva. Hradní pozůstatky jsou volně přístupné.  Kdy přesně hrad vznikl, není známo. V polovině 15. století jej vlastnil obávaný loupeživý rytíř Miroslav z Cimburka (ten v pravo :D). Hrad byl zničen za česko-uherských válek v roce 1470. Jako pustý se Pulčín uvádí v roce 1517.

kořeny stromu tvoří zajímavý úkaz

Pulčínské skály ze spodního pohledu  a v Pulčíně jdeme do restaurace na guláš s šesti knedlama a pak ještě pár foteček při západu slunka

večer trávíme Silvestr i v altánku na zahradě, topíme v krbu, rozžínáme lampiony a popíjíme slivovičku apod

a atmosféra byla fajna  a taky i pár svíček, no a dále jsou to jen privat fotky