rychle menu

Statistika

Délka trasy

35 km

Maximální výška 640 m n.m.
 Minimální výška 288 m n.m.
 Převýšení 352 m
 Dnes vystoupáno 1032 m

Trasa : Hvězdárna Valmez - Štěpánov - Malá Lhota (K1) - Medůvka -  Brňov (K2) Jarčovská kula - Pišková - Oznice - Kuželek (K3)  Hůrka - Pišková sedlo - Poličná - hvězdárna Valmez, mimo plánovanou trasu i skalní útvar nedaleko Medůvky tj 0,5 km navíc

Počet účastníků : na startu 2 v cíli 4 počasí nádherné letní i když byl již podzim

Ráno vyrážíme brzy, slunko ještě nevyšlo, u Gručovic je nádherný pohled na opar  a za chvíli již sluníčko vykouklo z horizontu někde u Lysé

Na start dorážíme jako první, ještě nebyl přítomen nikdo z pořadatelů a tak se nás ujímá ochotný personál hvězdárny a koukáme po interiéru  Nad hlavami se nám pohupoval i model  Iridium - pokud někdy uvidíte na obloze několikavteřinový záblesk světla, může to být odraz od skutečného Iridia

A pak nás zavedla do kopule kouknout se na sluníčko, je ráno, viditelnost byla až na sluníčko takže na moc velkou vzdálenost,  dostáváme moc informací  a podařilo se mi i sluníčko vyfotit, je asi 56x zvětšené než lze vidět normálně, ráno žádné skvrny nejsou vidět, večer pak ano - od středu 2 cm směrem na čtvrtou hodinu - tak tam to přesně bylo večer

a těsně před 8 hodinou vyrážíme. Krátce na prvním kopci se nám otevírá krásný pohled do údolí, kde je občas ještě mlha  a taky pohled na Valašské Meziříčí - tam dole je někde start i cíl

Krátce po 9 hodině dorážíme do kontrolního stanoviště č.1 obec Malá Lhota  a dokonce jsme našli kontrolní stanoviště - věřte nevěřte, bylo již otevřeno a dáváme si Radegasta a dostáváme první razítko, pivo za 16,- - to jde ne ?

a pokračujeme do bodu číslo dva, cestou je krásný pohled na okolí faunu i floru  koukali na nás ovečky, copak tam asi tak chceme a jestli neneseme nějaké to dobré hamu papů

u Medůvky vidíme odbočku na nějaký skalní útvar - neváháme odbočit z trasy, je to prý 300 metrů - no asi to tak bylo, lezeme po skále a koukáme po okolí, hezký to je  a opět ta krása podzimního zbarveného listí

a koukal na nás taky kůň - asi taky něco chtěl  v lese koukám na pavučinky v rose a jednu fotím, pak klesáme z kopce

když jsme vyšli z lesa, objevila se před námi dráha v Brňově - nás však zajímá pizzerie  a úspěšně jsme jí našli - mají ještě zavřeno 20 minut, takže pauza, lezu do  trabanta a zkouším jestli se nedá nastartovat - nedá

překračujeme Bečvu a stoupáme k Jarčovské kule - cestou do kopce koukám na nákladní výtah, podle rzi však již nebyl dlouho používán  a pak Jarčovská kula - sklaní útvar devět metrů vysoká, nachází se v nadmořské výšce 425 m n.m. Podle pověsti ji měl upustit čert, když chtěl obrátit tok potoka Senice v Lidečku

pak na rozcestí Pišková, kde dostáváme nejen razítko, ale je zde i Mirek, se kterým jsem už dobýval na jaře hrad Lukov, inu svět je malý - toto je hájenka nedaleko obce Oznice, hezká chaloupka, mě by se líbila více bez satelitu  po malém občerstvení v obci Oznice (btw. mobil jaksi nefunguje není signál) stoupáme opět do kopečka, pozor značení žluté je zde chatrné a brzy se ocitáme mezi kravami na poli, takže pak jsem zapojil své nadpřirozené schopnosti a neznačenou cestou vedu celou výpravu na rozcestník Kuželek, povedlo se, cestou nasbíráme i pár babek, dědky nebereme

a ještě zvonice nad obcí Oznice  na rozcestníku Kuželek (kontrolní stanoviště) máme oběd a najednou kde se vzaly tu se vzaly motocykly

tak a do cíle máme asi 12 km a máme na to 2 hodiny, tak to sem zvědavej jestli to zmáknem, jen aby po nás nevyhlásili pátrání FBI apod. Toto je znovu rozcestí Pišková sedlo, je zde nejenom malá kaplička ...  ale i malý památník T.G.Masaryka, který zde sedával v letech 1907 - 1912 jako valašský poslanec - takže se na tomto rozcestníku koukněte pořádně

pak se přidávám třetí člen - Martin a ukazuje nám malebný výhled na Val Mez  a připojili jsme se ke čtvrtému členu - má omluvenku, je po operaci kolena, takže se nás ujímá opět ochotná průvodkyně - mimochodem zjišťuji, že při úplném zatmění slunce jsme tento úkaz sledovali z téměř stejného bodu na Balatonu. Inu ten svět je fakt malej

pak nám také ukazuje vedlejší hvězdnou kopuli, kde pozorují hvězdnou oblohu odborníci a kde se fotí a zaznamenává vše. No myslím že budu mít krásné zážitky, to byla moje první návštěva hvězdárny  a vedle je ještě jedna soukromá hvězdárna, je ale mnohem menší

a jelikož se necítíme unaveni, vydáváme se všichni na nedaleký vrch - památník Helštýn  tak to je onen památník na Helštýně - od něj je vidět všude do okolí

krásný státní znak na památníku  a taky na obec Krhovou

pak jedeme do pizzerie Alfy, kde si dáme kafčo a ukončujeme akci. takže při příštím putováním Valašskem opět naviděnou